Overslaan en naar de inhoud gaan

De grabbelton van de geest

De complexe manier waarop de hedendaagse consument de media tot zich neemt, is een gegeven waar mediaplanners meer rekening mee moeten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De radio of tv aan, werken op de computer en tegelijkertijd even de krant doorbladeren. Zo ongeveer ziet het mediagebruik van de gemiddelde consument eruit. Het sensorische proces dat daarbij in werking treedt heet synesthesie: het min of meer simultaan opereren van verschillende, elkaar beïnvloedende zintuigen, waarbij nu eens de een de overhand heeft en dan weer de andere. Informatie wordt geselecteerd, direct gebruikt of even opgeslagen in het geheugen; de consument graait naar believen in zijn eigen reclamegrabbelton.

related partner content for mobile comes here

Marketeers en mediaplanners kunnen niet langer om dit fenomeen heen als ze willen weten hoe advertenties tegenwoordig communiceren. En om het nog wat ingewikkelder te maken: al die verschillende media worden gebruikt in een sociale setting (werkomgeving, thuis, op straat, op school, et cetera) die op haar beurt de invloed van de reclameboodschappen sterk bepaalt.

Bron: Journal of Advertising Research. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in