Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediaplanning in 2010

Waar gaat het heen met mediaplanning nu het niet langer simpelweg een kwestie is van ‘input leidt tot output’?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het leven wás zo eenvoudig voor mediaplanners. Met een logisch supplychainmodel als leidraad kwamen ze een heel eind. Maar in een tijd van internet, satelliet-tv, podcasting en digitale videorecorders is het veel minder simpel en eenduidig geworden om het mediagedrag van de consument te registreren en te beïnvloeden. Zelfs het bijhouden van doorklikgedrag en pageviewing lijkt geen soelaas meer te bieden. De consument van vandaag doet aan multitasking, zijn mediaconsumptie is niet meer te vergelijken met die van vijf jaar geleden, en reclame-exposure is ook niet meer te meten met de bestaande sequentiële methoden.

related partner content for mobile comes here

Hoog tijd voor een heel andere aanpak dus, eentje die van de vraagkant van adverteren uitgaat en die de response op alle mediavormen - van tv tot print - in ogenschouw neemt met ‘realtime’-metingen die eenvoudig geanalyseerd kunnen worden, via neurale netwerken bijvoorbeeld, of andere zelflerende systemen.
Oh ja, ondanks al die veranderingen blijft één ding hetzelfde én het belangrijkst: mediaplanning draait nog steeds om het bouwen en onderhouden van merken!

Bron: Journal of Advertising Research. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in