Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola zwalkt

Coca-Cola lijkt al jarenlang de draad kwijt. Het frisdrankmerk lanceerde het ene na het andere reclamethema. Hoog tijd dat er weer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ijsbeer uit de Always Coke-campagne hoort tot de iconen uit de historie van het wereldmerk. De commercial was jarenlang over de hele wereld te zien. Maar sinds halverwege jaren negentig is er van dit soort duurzame voltreffers bij Coca-Cola nauwelijks sprake geweest. Coke lanceerde de ene na de andere reclamecampagne. Allemaal van Amerikaanse makelij, met als gevolg dat de consumenten buiten de VS zich vaak nauwelijks in de campagnes konden herkennen. Met een moeder die op een in de prairie gelegen ranch haar kinderen een glas cola geeft, kan de kleinbehuisde huisvrouw in Europa zich nu eenmaal moeilijk identificeren. Maar men lijkt in Atlanta nu eindelijk wakker te worden. Het Amerika-centrisme begint wat te luwen, mede omdat er ook niet-Amerikanen in de top van het bedrijf zitten. Men beseft ook dat de reclame meer consistentie nodig heeft. Want Coca-Cola mag dan nog steeds een ijzersterk merk zijn, het moet wel onderhouden worden.

related partner content for mobile comes here

Bron: Campaign

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in