(Campagne) Greenpeace gebruikt the force tegen Volkswagen
Op de #tabs" title="campagnesite">campagnesite zie je een countdown naar de (nep)lancering van de ‘Jedi edition’ Volkswagen Golf. Met als claim dat de nieuwe auto maar liefst 75 procent minder CO2-uitstoot heeft in vergelijking met een gemiddelde auto. Als je klikt op alle claims, krijg je de tekst ‘Are you new to the Dark side’ te zien, met de oproep je in te schrijven voor meer informatie over deze 'groene' Golf.
Daarnaast is deze video te zien:
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamDe actie verwijst naar de lancering van de nieuwste Golf, in september van dit jaar. Op de blog van Greenpeace valt te lezen: ‘Heb je er ook zo’n hekel aan als iemand die de macht heeft om echt verschil te maken, dat niet doet? Volkswagen bijvoorbeeld. Europa’s grootste autofabrikant zet zichzelf maar al te graag neer als vriend van het milieu, en staat bekend staat om zijn hoge technische standaarden.’
‘Echter, Volkswagen slaagt er al jaren niet in waar te maken wat het merk zegt: om auto's te maken die zowel goedkoop rijden als minder CO2-uitstoot hebben, in ieder geval veel minder dan de rest van de markt.’
Opmerkelijk: Greenpeace gebruikt Darth Vader in de actie, een duidelijke verwijzing naar de VW-campagne uit 2011, maar het is nog maar de vraag of Lucasfilm dat ook goedkeurt. Vorig jaar moest Greenpeace van Lucasfilm nog een video verwijderen van Youtube, waarin gebruik werd gemaakt van Darth Vader.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid