Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Greenpeace gebruikt the force tegen Volkswagen

Greenpeace is het al langer niet eens met de groene claims van Volkswagen, en voert opnieuw actie middels een nieuwe digitale campagne. In…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de " title="campagnesite">campagnesite zie je een countdown naar de (nep)lancering van de ‘Jedi edition’ Volkswagen Golf. Met als claim dat de nieuwe auto maar liefst 75 procent minder CO2-uitstoot heeft in vergelijking met een gemiddelde auto. Als je klikt op alle claims, krijg je de tekst ‘Are you new to the Dark side’ te zien, met de oproep je in te schrijven voor meer informatie over deze 'groene' Golf.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast is deze video te zien:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De actie verwijst naar de lancering van de nieuwste Golf, in september van dit jaar. Op de blog van Greenpeace valt te lezen: ‘Heb je er ook zo’n hekel aan als iemand die de macht heeft om echt verschil te maken, dat niet doet? Volkswagen bijvoorbeeld. Europa’s grootste autofabrikant zet zichzelf maar al te graag neer als vriend van het milieu, en staat bekend staat om zijn hoge technische standaarden.’

‘Echter, Volkswagen slaagt er al jaren niet in waar te maken wat het merk zegt: om auto's te maken die zowel goedkoop rijden als minder CO2-uitstoot hebben, in ieder geval veel minder dan de rest van de markt.’

Opmerkelijk: Greenpeace gebruikt Darth Vader in de actie, een duidelijke verwijzing naar de VW-campagne uit 2011, maar het is nog maar de vraag of Lucasfilm dat ook goedkeurt. Vorig jaar moest Greenpeace van Lucasfilm nog een video verwijderen van Youtube, waarin gebruik werd gemaakt van Darth Vader.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in