Blogs steeds belangrijker voor communicatiemanagers


Enkele cijfers:
- 25% is zeer bekend te zijn met weblogs.
- De meerderheid is redelijk bekend met blogs.
- 25% is het nog een zeer duister gebied.
Interpretatie van dit antwoord moet zijn is dat men weet wat een weblog is. Dit is anders dan dat men weet wat er te koop is in weblogland. Welke weblogs er zijn, wat is hun inpact, hoe worden deze beheerst en hoe zijn webloggers te bereiken, maar wellicht nog belangrijker, hoe zijn ze te monitoren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Verdere punten:
1) niet iedere communicatiemanager is actief bezig met weblogs.
2) er is (nog) geen concreet beleid rondom monitoring (online knipseldiensten) van blogs
3) het zelf pro-actief inzetten van weblogs als corporate communicatie-instrument.
Bijna iedereen is van mening dat ontwikkelingen met blogs een potentiële invloed hebben op hun organisaties. Ik ben benieuwd wanneer er, net als in het marketing vakgebied, waar we al veel online marketeers zien bij bedrijven, er online communicatiemanagers komen. Zou een zinvolle stap zijn!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid