Campagne tegen slordigheid met pinnen
De campagne om fraude met de pinpas te voorkomen heeft nog geen definitieve vorm. Uit onderzoek van Currence blijkt dat 50 procent van de Nederlanders onzorgvuldig pint. Het slordigst zijn mannen uit de Randstad met een inkomen van anderhalf keer modaal. "Mensen geven te makkelijk hun pinpas mee aan anderen of schermen hun pincode niet af tijdens het pinnen," aldus een woordvoerder van Currence. Volgens de woordvoerder is het van groot belang de pinpas en -code gescheiden te houden. De campagne moet dienen als voorzorgsmaatregel.
Currence lanceerde in mei in samenwerking met banken een nieuwe betaalkaart waarmee fraude onmogelijk wordt gemaakt. "De banken hebben een begin gemaakt met deze pas, maar voordat je achttien miljoen passen hebt vervangen ben je nog wel even bezig. Daarom hameren we er steeds op voorzichtig te zijn. Je kunt fraude voorkomen door mensen bewust te maken van het gevaar," aldus de woordvoerder. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid