Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne tegen slordigheid met pinnen

Currence, de toezichthouder en producteigenaar van pin en chipknip begint dit jaar een campagne, die consumenten erop moet attenderen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne om fraude met de pinpas te voorkomen heeft nog geen definitieve vorm. Uit onderzoek van Currence blijkt dat 50 procent van de Nederlanders onzorgvuldig pint. Het slordigst zijn mannen uit de Randstad met een inkomen van anderhalf keer modaal. "Mensen geven te makkelijk hun pinpas mee aan anderen of schermen hun pincode niet af tijdens het pinnen," aldus een woordvoerder van Currence. Volgens de woordvoerder is het van groot belang de pinpas en -code gescheiden te houden. De campagne moet dienen als voorzorgsmaatregel.

related partner content for mobile comes here

Currence lanceerde in mei in samenwerking met banken een nieuwe betaalkaart waarmee fraude onmogelijk wordt gemaakt. "De banken hebben een begin gemaakt met deze pas, maar voordat je achttien miljoen passen hebt vervangen ben je nog wel even bezig. Daarom hameren we er steeds op voorzichtig te zijn. Je kunt fraude voorkomen door mensen bewust te maken van het gevaar," aldus de woordvoerder. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in