SMK lanceert duurzaamheidsbarometer


De Barometer biedt handvatten om duurzaam te ondernemen en dit te communiceren naar de kritisch klant, aldus de stichting. De Barometer is ontwikkeld door SMK met inbreng/samenwerking van onder meer Stichting Natuur en Milieu, Max Havelaar, The Greenery, Milieudefensie en supermarktorganisaties.
De barometer heeft drie niveaus: brons, zilver en goud. Uit onderzoek is gebleken dat de grootste duurzaamheidswinst te halen valt bij de producten zelf. Daarom stelt de barometer minimumeisen aan de hoeveelheid duurzame groenten en fruit in het assortiment. Onder duurzaam vallen biologisch-, FairTrade- en Milieukeur- gecertificeerde producten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe criteria zijn vastgesteld per 1 september en geldig voor een jaar. Zowel supermarktketens met filialen als zelfstandige vestigingen kunnen zich aanmelden via de SMK-site.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid