Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Het grootste stoepbord ter wereld’

Harteveld waagt zich aan guerillamarketing. De jeneverfabirkant plaatst een maand lang het grootste stoepbord ter wereld (3 meter hoog) op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het stoepbord dient vanaf donderdag 31 augustus ter promotie van de nieuwe extra grote fles van Hartevelt jonge jenever (1,5 liter), en krijgt een vermelding in het Guinness Book of World Records. Matthijs van Zanten , brandmanager Hartevelt: ‘Jenever heeft een lange reclametraditie. Hartevelt wil die traditie op een eigentijdse manier voortzetten met de ‘Mannûh-campagne’. Veel mensen vergeten dat jenever nog steeds heel populair is in ons kikkerlandje. Ieder jaar wordt er zo’n 17 miljoen liter jonge jenever verkocht.’

related partner content for mobile comes here

Dat betekent 931.507 borrels per dag en 647 borrels per minuut. Wie drinkt eigenlijk jenever tegenwoordig en op welke doelgroep richt Harteveld zich? Van Zanten: ‘Alhoewel jenever steeds vaker in cocktails wordt gemixt, richt hartevelt zich niet op ‘de loungebank’. Maar de jeneverdrinker is ook niet zo oud als veel mensen denken. Vanaf 40 jaar worden de meeste borrels gedronken.’

Ter vergelijking: er wordt achtmaal zoveel jenever gedronken als het steeds populairder wordende wodka. ‘Qua volume is Hartevelt in z’n eentje zelfs even groot als de hele wodkamarkt’, aldus van Zanten.

80 procent van de jeneverdrinkers is man. Van Zanten: ‘Jenever is een echte mannendrank. Een koude borrel is voor veel mannen ook een statement van hun mannelijkheid.’ De top drie interesses van de jeneverdrinker onderstreept de woorden van Van Zanten: op 1 staat voetbal, gevolgd door vissen en vrouwen. Op deze en andere echte mannen interesses wordt in de ‘Mannûh- campagne’ ingespeeld.

Met 13 procent marktaandeel is Hartevelt jonge jenever het grootste jenevermerk van Nederland. Het merk heeft zijn oorsprong in Leiden, waar Abraham Hartevelt in 1780 distilleerderij De Fransche Kroon kocht. Hartevelt is een merk uit de stal van Lucas Bols BV, het bedrijf dat onlangs werd gekocht door de Nederlandse ondernemer Huub van Doorne.

De actie is bedacht door het Amsterdamse reclamebureau New Message. Zij zijn ook verantwoordelijk voor de reclamecampagne. Naast guerrillamarketing zet New Message ook radio, outdoor, print en internet in.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in