Nike-primeur met MSN Nederland
Nederland heeft de primeur van wat heet de 'Joint Product eXperience (JPX), een nieuwe manier van adverteren van Nike in Windows Live Messenger. Het Joint Product eXperience-concept is gebaseerd op 'samen bekijken, proberen en beleven' en geeft gebruikers van Windows Live Messenger (de opvolger van MSN Messenger) de mogelijkheid om een product van een adverteerder samen te bekijken en te bespreken. Maar werkt dit ook?
Een JPX is een 'activiteit' die een gebruiker van Windows Live Messenger kan beginnen. Samen met anderen kun je een 'activieit'starten, dat wil zegen de Joint Product eXperience van Nike.
Die heeft de vorm van een animatie waarin de Nike Air Max van alle kanten bekeken kan worden, bestuurd door één van de twee gesprekspartners. De ander ziet direct wat er verandert zodat zij steeds over hetzelfde kunnen communiceren.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAan dit innovatieve project werkten mee: Nike, Info.nl (de maker van de animatie van de Nike Air Max), het mediabureau Mindshare en MSN.
Michou Malestein, Marketing Manager van Nike Nederland, in het persbericht: "Nike staat voor originaliteit en innovatie, en ik denk dat we met deze Joint Product eXperience verrassend voor de dag komen.
'Dankzij deze JPX kunnen consumenten de nieuwe Air Max schoen samen van alle kanten bekijken en beoordelen. Bovendien kunnen zij hun mening direct kenbaar maken - via de zogenaamde 'Shout out' - aan iedereen die op dat moment aan de JPX deelneemt."
Consumenten kunnen de JPX vinden via het menu 'Start een activiteit' en via advertenties in Windows Live Messenger die hen direct leiden naar de JPX. Dus heb ik eindelijk Messenger 7.0 geïnstalleerd warmee je van MSN naar Windows Live over moet gaan. Aardig gedaan voor degenen die kunnen vinden waar ze moeten zijn...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid