Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond kritisch op code reisreclame

De Consumentenbond is blij dat er eindelijk gedragsregels zijn voor reisreclames, maar tegelijkertijd ook kritisch, meldt ANP. 'Het is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is blij dat er eindelijk gedragsregels zijn voor reisreclames, maar tegelijkertijd ook kritisch, meldt ANP. 'Het is jammer dat de code reisaanbiedingen pas in april volgend jaar van kracht wordt', meent Consumentenbond-directeur Klaske de Jonge.

related partner content for mobile comes here

Bedrijven die vakanties, vliegreizen, bustrips of combinaties van die producten verkopen, moeten met ingang van het volgende zomerseizoen in hun advertenties en andere uitingen eerlijk zijn over de kosten.

Ze mogen niet langer adverteren met prijzen die gestript zijn van allerlei kosten, die erbij komen zodra de klant gaat boeken. Daarnaast moet er sprake zijn van 'redelijke beschikbaarheid'.

De Consumentenbond zal regelmatig steekproeven doen om te kijken of reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen geen gebakken lucht verkopen. 'Als een reis of vlucht tegen een bepaalde prijs wordt aangeboden, kan het niet zo zijn dat slechts een paar mensen dat product ook kunnen kopen en dat de rest veel duurder uit is'.

De Consumentenbond opent in het voorjaar van 2007 een meldpunt waar Nederlanders hun ervaringen met reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen kwijt kunnen. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in