Consumentenbond kritisch op code reisreclame


De Consumentenbond is blij dat er eindelijk gedragsregels zijn voor reisreclames, maar tegelijkertijd ook kritisch, meldt ANP. 'Het is jammer dat de code reisaanbiedingen pas in april volgend jaar van kracht wordt', meent Consumentenbond-directeur Klaske de Jonge.
Bedrijven die vakanties, vliegreizen, bustrips of combinaties van die producten verkopen, moeten met ingang van het volgende zomerseizoen in hun advertenties en andere uitingen eerlijk zijn over de kosten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSZe mogen niet langer adverteren met prijzen die gestript zijn van allerlei kosten, die erbij komen zodra de klant gaat boeken. Daarnaast moet er sprake zijn van 'redelijke beschikbaarheid'.
De Consumentenbond zal regelmatig steekproeven doen om te kijken of reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen geen gebakken lucht verkopen. 'Als een reis of vlucht tegen een bepaalde prijs wordt aangeboden, kan het niet zo zijn dat slechts een paar mensen dat product ook kunnen kopen en dat de rest veel duurder uit is'.
De Consumentenbond opent in het voorjaar van 2007 een meldpunt waar Nederlanders hun ervaringen met reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen kwijt kunnen. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid