Overslaan en naar de inhoud gaan

Wees eens gul!

Vrijgevigheid loont. Merken die hun klanten genereus behandelen, verdienen de investering ten langen leste altijd terug.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gulle merken onderscheiden zich doordat ze ‘meevoelen’ met de consument, dat wil zeggen: echt oog hebben voor diens behoeften en wensen en hem of haar vanuit die instelling iets waardevols geven. Ze zijn bereid om zelf de eerste stap te zetten, hun generositeit komt niet voort uit puur eigenbelang (maar ze vertrouwen er wel op dat de klant het geven-en-nemenprincipe begrijpt) en ze houden van interactie met de consument. En, het allerbelangrijkst, ze snappen de ‘mindset’ van die consument: verre van naïef en zelfs tamelijk cynisch, graag betrokken bij het merk dat hij koopt en met een sterk geloof in de kracht van de community.

related partner content for mobile comes here

Op basis hiervan ontwikkelen genereuze merken hun eigen brandingprincipes:

  • consumenten worden benaderd als volwassen, autonome en actieve entiteiten
  • merken zijn volledig open over wie ze zijn en wat ze verkopen
  • er wordt gebruik gemaakt van de adviezen en ideeën van consumenten (die sowieso graag meehelpen om het merk op te bouwen)
  • de continuïteit - en niet noodzakelijkerwijs de consistentie - van het merk staat voorop. Met andere woorden: merken zijn in feite net mensen; ze reageren op en interacteren met hun omgeving. Bron: Admap
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in