Wees eens gul!
Vrijgevigheid loont. Merken die hun klanten genereus behandelen, verdienen de investering ten langen leste altijd terug.
Gulle merken onderscheiden zich doordat ze ‘meevoelen’ met de consument, dat wil zeggen: echt oog hebben voor diens behoeften en wensen en hem of haar vanuit die instelling iets waardevols geven. Ze zijn bereid om zelf de eerste stap te zetten, hun generositeit komt niet voort uit puur eigenbelang (maar ze vertrouwen er wel op dat de klant het geven-en-nemenprincipe begrijpt) en ze houden van interactie met de consument. En, het allerbelangrijkst, ze snappen de ‘mindset’ van die consument: verre van naïef en zelfs tamelijk cynisch, graag betrokken bij het merk dat hij koopt en met een sterk geloof in de kracht van de community.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Op basis hiervan ontwikkelen genereuze merken hun eigen brandingprincipes:
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis- consumenten worden benaderd als volwassen, autonome en actieve entiteiten
- merken zijn volledig open over wie ze zijn en wat ze verkopen
- er wordt gebruik gemaakt van de adviezen en ideeën van consumenten (die sowieso graag meehelpen om het merk op te bouwen)
- de continuïteit - en niet noodzakelijkerwijs de consistentie - van het merk staat voorop. Met andere woorden: merken zijn in feite net mensen; ze reageren op en interacteren met hun omgeving. Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid