'Blogs het best bij uitgevers'
Lekkere discussie over het spanningsveld van blogs, uitgevers en journalisten. In NRC een goed interview met Paul Molenaar van Ilse en Weblog.nl, éminence grise Henk Hofland reageerde daar eigenaardig op deze week terwijl ondertussen Netkwesties de nabije weblogtoekomst schetste. Maar de pittigste bijdrage kwam van de baas van The Times in Engeland.
Deze man, Paul Hayes, verkondigde aanvalslustig dat het publiek - en dus adverteerders - het beste af zijn weblogs het beste af zijn met krantenuitgevers die de kwaliteit en betrouwbaarheid ervan kunnen garanderen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaHayes kraaide wat aardige humor over de bagger van de weblogs die hij over zich uitgestort ziet worden. En de blogs die wel het lezen waard zijn bogen toch voornamelijk op links naar traditionele media, aldus Hayes. Maar hij legt vervolgens criteria aan voor weblogs die het volgens hem gaan reedden, niet alleen kwalitatief originele uitgaven, maar ook briljante geesten, bekende medelanders en slimme linkgrazers.
Dat leek me nuttiger dan het zure stukje van Henk Hofland. Het zij hem gegund de voorkeur te geven aan papieren kranten - dat doe ik ook - maar wat heeft het voor zin om weblogs dan en masse in de kelder te zetten omdat de meerderheid ervan inderdaad bagger en gehijg is? Om nog maar niet te spreken van de feitelijke onjuistheid om de kwaliteitsuitgave Salon.com een weblog te noemen. Jammer...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid