Overslaan en naar de inhoud gaan

'Blogs het best bij uitgevers'

Lekkere discussie over het spanningsveld van blogs, uitgevers en journalisten. In NRC een goed interview met Paul Molenaar van Ilse en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lekkere discussie over het spanningsveld van blogs, uitgevers en journalisten. In NRC met Paul Molenaar van Ilse en Weblog.nl, éminence grise Henk Hofland reageerde daar eigenaardig op deze week terwijl ondertussen Netkwesties . Maar de pittigste bijdrage kwam van de baas van The Times in Engeland.

related partner content for mobile comes here

Deze man, Paul Hayes, dat het publiek - en dus adverteerders - het beste af zijn weblogs het beste af zijn met krantenuitgevers die de kwaliteit en betrouwbaarheid ervan kunnen garanderen.

Hayes kraaide wat aardige humor over de bagger van de weblogs die hij over zich uitgestort ziet worden. En de blogs die wel het lezen waard zijn bogen toch voornamelijk op links naar traditionele media, aldus Hayes. Maar hij legt vervolgens criteria aan voor weblogs die het volgens hem gaan reedden, niet alleen kwalitatief originele uitgaven, maar ook briljante geesten, bekende medelanders en slimme linkgrazers.

Dat leek me nuttiger dan het zure stukje van Henk Hofland. Het zij hem gegund de voorkeur te geven aan papieren kranten - dat doe ik ook - maar wat heeft het voor zin om weblogs dan en masse in de kelder te zetten omdat de meerderheid ervan inderdaad bagger en gehijg is? Om nog maar niet te spreken van de feitelijke onjuistheid om de kwaliteitsuitgave een weblog te noemen. Jammer...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in