Overslaan en naar de inhoud gaan

Op naar Advertising 2.0

De wegblijvers, waaronder vele uitgevers en marketeers, hadden ongelijk gisteren met het tweede congres van Blognomics van Guido van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De wegblijvers, waaronder vele uitgevers en marketeers, hadden ongelijk gisteren met het tweede congres van van Guido van Nispen en Krijn Schuurman. Van het aardige welkom in de Rai van van Paul Molenaar van Ilse Media (zie foto) tot en met het laatste verhaal van Loïc LeMeur van waren er louter van hoge kwaliteit - op één uitzondering na dan.

related partner content for mobile comes here

Dat maak je zelden mee, al helemaal niet gedurende een op zich aardige ict-beurs als de . Te veel om te vertellen, dat doe ik volgende week uitgebreid op , maar voor marketeers even het belangrijkste: 'Advertising 2.0'.

De term kwam gisteren uit de mond , een van Europa's toppertjes als het om internetinzicht gaat. Uiteraard borduurde hij voort op het inmiddels te breed uitgemolken Web 2.0.

Een cijfer uit Frankrijk: 7 miljoen lezers van nieuws van traditionele titels op het web, maar ook 7 miljoen webloglezers. Nog een cijfer: 150.000 mensen in de wereld leven van handel op eBay. "Wij denken dat zoiets ook met blogs gaat gebeuren. Velen zullen ervan gaan leven, geheel of voor een belangrijk deel", aldus LeMeur.

Dan moeten er wel adverteerders toestromen. Die moeten de weg weten te vinden in 'The Long Tail'. (En als u dat begrip nu nog niet kent, schaam u even diep en lees dan gewoon: en .)

En dan moeten adverteerders nog de weg weten te vinden in die stroom weblogs en daaruit de publicaties met invloed distilleren. Maar kom je er vervolgens met gewoon adverteren? Voor een deel, met bijvoorbeeld links en tekst voor de - soms heel kleine - doelgroepen op de blogs, eventueel via Google AdSense of Yahoo/Overture.

Maar Advertising 2.0 gaat volgens de Fransman vooral over mond-tot-mond reclame. En ook over, een voor mij nieuwe term: 'user generated ads'. Prachtige kwalificatie, waar we maar eens een weekendje over na moeten denken welke vergezichten dit voor de komende jaren zal bieden...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in