Overslaan en naar de inhoud gaan

Geef vrouwen hun verdiende loon

Deze hilarische tv-spot is van zij-kant, de Belgische sociaal progressieve vrouwenbeweging. Zij organiseerden voor de tweede keer de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze hilarische tv-spot is van , de Belgische sociaal progressieve vrouwenbeweging. Zij organiseerden voor de tweede keer de campagne . Naar Amerikaans idee is Equal Pay Day een dag waarop de loonkloof tussen vrouwen en mannen aangeklaagd wordt..

related partner content for mobile comes here

Volgens zij-kant is ‘Equal Pay Day’ is nog altijd nodig.

Ondanks de loonevolutie en de gemiddelde loonstijgingen van de afgelopen jaren, is de gemiddelde loonkloof in ons land sinds 1995 ongewijzigd gebleven. Het loonverschil tussen vrouwen en mannen bedraagt gemiddeld 24 procent in bruto jaarloon en 12 procent in bruto uurloon.

Dat bleek ook uit de door Communicatie gehouden salarisenquete vorig jaar. Vrouwen verdienen gemiddeld 10% minder dan mannen in de communicatiebranche.

Vrouwen krijgen ook vaak te maken met het zogenaamde glazen plafond: ze stromen niet door naar hogere functies en blijven geconcentreerd in lage, uitvoerende functies.
Wellicht is dat ook de verklaring waarom er nog nooit een vrouw uitverkoren is tot communicatiemanager van het jaar.

De redactie van Communicatie zou dit patroon graag eens doorbreken.

Vandaar de oproep laatst: Waar zijn ze, die vrouwelijke communicatiemanagers met een staat van dienst waar je U tegen zegt?

In het komende (mei)nummer een artikel met de bevindingen van onze hoofdredacteur (ja, een echte man) die het natuurlijk heeft laten bewerken door de eindredactie (een vrouw :-).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in