Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nog snellere groei online reclame'

Zakenbank Merrill Lynch verwacht dat de reclamebestedingen op internet dit jaar aanzienlijk meer zullen groeien dan al was voorzien en die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zakenbank Merrill Lynch dat de reclamebestedingen op internet dit jaar aanzienlijk meer zullen groeien dan al was voorzien en die in tijdschriften zullen passeren. En wat antwoord de cheffin van de tijdschriftuitgevers? "Niet belangrijk."

related partner content for mobile comes here

De afgelopen week brengen Merril Lynch tot de conclusie dat de lift waarin internetreclame zich bevindt nog harder omhoog gaat dan al was voorzien. Google's groei van advertentie-inkomsten met 57 procent ten opzichte van 2005 staat daar volgens de bank borg voor.

De voorspelling van 28 procent groei voor internetreclame is dus te laag, hoewel de bank geen nieuwe voorspelling doet. Wel zegt ze dat het aandeel Google kan stijgen in waarde tot 540 dollar. Nu is die rond de 450 dollar.

Maar wat antwoordt Nina Link (what's in a name?), de cheffin van de , gaf als antwoord: "De mensen die rapporteren over media denken dat dit belangrijk is. Ik niet."

Dat komt de MPA-cheffin op te staan van Mediapost: het wordt tijd om dat wel serieus te nemen want haar Titanic is zinkende. Tijdschriften hebben weliswaar een sterker off-line positie dan kranten maar ze moeten ook het web op.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in