'Nog snellere groei online reclame'
Zakenbank Merrill Lynch verwacht dat de reclamebestedingen op internet dit jaar aanzienlijk meer zullen groeien dan al was voorzien en die in tijdschriften zullen passeren. En wat antwoord de cheffin van de tijdschriftuitgevers? "Niet belangrijk."
De kwartaalcijfers van Google afgelopen week brengen Merril Lynch tot de conclusie dat de lift waarin internetreclame zich bevindt nog harder omhoog gaat dan al was voorzien. Google's groei van advertentie-inkomsten met 57 procent ten opzichte van 2005 staat daar volgens de bank borg voor.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe voorspelling van 28 procent groei voor internetreclame is dus te laag, hoewel de bank geen nieuwe voorspelling doet. Wel zegt ze dat het aandeel Google kan stijgen in waarde tot 540 dollar. Nu is die rond de 450 dollar.
Maar wat antwoordt Nina Link (what's in a name?), de cheffin van de Magazine Publishers of America, gaf als antwoord: "De mensen die rapporteren over media denken dat dit belangrijk is. Ik niet."
Dat komt de MPA-cheffin op een flinke schrobbering te staan van Mediapost: het wordt tijd om dat wel serieus te nemen want haar Titanic is zinkende. Tijdschriften hebben weliswaar een sterker off-line positie dan kranten maar ze moeten ook het web op.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid