Overslaan en naar de inhoud gaan

Adviescommissie: geen 'no cure, no pay' PR-branche

PR-adviseurs moeten niet de mogelijkheid krijgen om met hun cliënt af te spreken dat ze alleen betaald krijgen als hun advies effectief…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stelde de commissie PR maandag in een advies aan minister Brinkhorst, die altijd al tegen zo'n systeem is geweest. De commissie, die in opdracht van de bewindsman de rol en positie van de PR-branche in Nederland onderzocht, kan zich wel voorstellen dat er een experiment komt met een nieuwe vorm van beloning die afhankelijk is van het resultaat.

related partner content for mobile comes here

In elk geval de PvdA en de VVD spraken zich vorig jaar juist uit voor een proef met het 'no cure, no pay'-systeem, meldt het ANP.
De commissie pleit verder voor het instellen van een Ombudsman PR, die onder meer klachten kan inventariseren en onderzoek kan instellen. De ombudsman zou verder jaarlijks een rapport moeten uitbrengen aan de beroepsgroep.

Hallo, wat is hier aan de hand? Wist u hier niets van? Kan kloppen, we hebben 'advocatuur' in het originele bericht vervangen door PR (en Donner door Brinkhorst). Ondenkbaar, 'no cure, no pay' in de PR? In de reclame bestaat het al veel langer, op zeer beperkte schaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in