Overslaan en naar de inhoud gaan

De reclameschapen revisited

De soap met de schapen in een reclame-tenue eindigt maar niet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Burgemeester B. Kuiper van Skarsterlân legt de eigenaren van de 'reclameschapen' in zijn gemeente een dwangsom van 500 euro per dag op als de dieren niet uiterlijk maandag van hun Hotels.nl-reclame zijn verlost.

related partner content for mobile comes here

Dat klinkt erg daadkrachtig, maar de reactie van Hotels.nl is ook niet mis: 'We halen de reclame niet weg en gaan die dwangsom gewoon betalen. Het is tot een maximum van 20.000 euro, dat is niet zo veel', aldus zegsman M. Nagel van Hotels.nl vandaag.

De burgemeester is boos omdat de reclameschapen in strijd zouden zijn met het gemeentelijk beleid dat geen reclame langs de snelwegen toestaat.

'Het moet uit zijn, dit accepteren we niet', aldus Kuiper woensdag tegen het ANP. 'We hebben wel vaker rechtszaken over reclame gehad en die hebben we allemaal gewonnen.'

Hotels.nl houdt echter voet bij stuk. 'De boeren worden er beter van en het geld gaat naar een goed doel', aldus Nagel. Hij bevestigt echter dat zijn bedrijf er ook niet minder van wordt.

'We hebben vorige week een recordomzet gedraaid omdat we er meer klanten bij hebben gekregen, mede door de schapen.'

En de free publicity natuurlijk. Toch zijn de meningen verdeeld. Kijk bijvoorbeeld naar onze poll, rechtsboven aan deze pagina. Het is bijna 50/50. En dus zijn er ook mensen die nooit meer iets met Hotels.nl te maken willen hebben.

Hotels.nl gaat in ieder geval bij de gemeente bezwaar maken tegen de dwangsom.

Waarschijnlijk zal daarom uiteindelijk de bestuursrechter moeten oordelen of de reclame mag of niet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in