Overslaan en naar de inhoud gaan

Talk to think; persoonlijkheidstype marketeers

door gastblogger Jack Stroeken, Innovaction
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

door gastblogger Jack Stroeken,

related partner content for mobile comes here

Was een tijdje terug op het Marketing forum in de UK, en daar werd een Personality Types onderzoek onder marketeers gepresenteerd volgens de Myers-Briggs methode.
Het bleek dat marketeers als beroepsgroep een ongewoon duidelijk eigen profiel hebben. Maar liefst 80% heeft een voorkeur voor extravertheid in termen hoe men met de buitenwereld interactie heeft.

Het is dus meer 'talk to think' dan 'think to talk'.

Ook opvallend: 85% heeft een voorkeur voor big-picture denken (Intuition) in termen van hoe men informatie verwerkt.

De tegenhanger hiervan, een voorkeur voor concrete feiten en details (Sensing), scoort dus niet hoog. Uit onderzoek onder Britse consument is bekend dat het daar precies andersom is.

De marketeer scoort niet alleen anders dan de consument, maar ook heel anders dan de gemiddelde managers binnen bedrijven.
Sterker nog, er zijn geen beroepsgroepen met een dergelijk eigen uitgesproken profiel. Dit, en dan met de name de stijl van communiceren, zou een van de verklaringen kunnen zijn voor het feit dat slechts weinig marketeers op raad van bestuur / directieniveau opereren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in