Economist gelooft in de nieuwe mediarevolutie
Gedurende de internethype hield ik het definitief voor gezien met BusinessWeek dat zich niet meezuigen in die hype en koos voor dat andere grote zakenblad Economist. Britse journalistiek versloeg de Amerikaanse. Dat Economist nu met enige regelmaat, hoewel voorzichtig en meestal onderbouwd, revolutionaire veranderingen met nieuwe communicatie en media verkondigt, is veelzeggend. De jongste special moet u zeker even lezen.
We weten het natuurlijk allemaal wel, maar toch is het aardig om even langs de kiosk te gaan om de jongste editie op te halen, met onder meer een stuk over podcasts met citaten van Adam Curry.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaOp het web staat, onder de mooie titel Among the audience gratis. Uiteraard moest Economist ook het artikel It's the links, stupid vrijgeven. Ze zegt daarin immers dat een publicatie voor een groot deel warde krijgt als deze gelinkt wordt.
En Economist voegt online een serie audio-interviews toe, met onder meer Chris Anderson, Editor-in-Chief van Wired (en voorheen werkzaam voor Economist) en met David Sifry, oprichter en chef van Technorati.
En gelukkig staat ook het commentaar, cq. de conclusie van Economist online: Talking to yourself. De titel is heerlijk cynisch en de inhoud ook voor een deel. Mar de conclusie, met de mooie beeldspraak van een kathedraal (traditionele media) versus de bazaar (nieuwe media) is even fraai als waar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid