Overslaan en naar de inhoud gaan

Economist gelooft in de nieuwe mediarevolutie

Gedurende de internethype hield ik het definitief voor gezien met BusinessWeek dat zich niet meezuigen in die hype en koos voor dat andere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gedurende de internethype hield ik het definitief voor gezien met dat zich niet meezuigen in die hype en koos voor dat andere grote zakenblad Economist. Britse journalistiek versloeg de Amerikaanse. Dat Economist nu met enige regelmaat, hoewel voorzichtig en meestal onderbouwd, revolutionaire veranderingen met nieuwe communicatie en media verkondigt, is veelzeggend. De jongste special moet u zeker even lezen.

related partner content for mobile comes here

We weten het natuurlijk allemaal wel, maar toch is het aardig om even langs de kiosk te gaan om de op te halen, met onder meer een stuk over podcasts met citaten van Adam Curry.

Op het web staat, onder de mooie titel gratis. Uiteraard moest Economist ook het artikel vrijgeven. Ze zegt daarin immers dat een publicatie voor een groot deel warde krijgt als deze gelinkt wordt.

En Economist voegt online een , met onder meer Chris Anderson, Editor-in-Chief van Wired (en voorheen werkzaam voor Economist) en met David Sifry, oprichter en chef van Technorati.

En gelukkig staat ook het commentaar, cq. de conclusie van Economist online: . De titel is heerlijk cynisch en de inhoud ook voor een deel. Mar de conclusie, met de mooie beeldspraak van een kathedraal (traditionele media) versus de bazaar (nieuwe media) is even fraai als waar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in