AH verliest marktaandeel
In het tweede kwartaal van dit jaar had de keten 22,1 procent van de markt in handen. Een jaar eerder was dat nog 24,5 procent. Elk procentpunt marktaandeel betekent op jaarbasis een omzet van circa 250 miljoen euro. Albert Heijn had in het eerste kwartaal een marktaandeel van 22,8 procent, tegen 24,7 een jaar eerder.
Ook Laurus (Edah, Konmar, Super de Boer) zag het aandeel fors dalen. Vooral door het afstoten van vestigingspunten zakte het aandeel van Laurus in het tweede kwartaal van 20,8 naar 17,2 procent.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAlbert Heijn wil niet reageren op de cijfers. Een woordvoerster wil alleen kwijt aan het ANP dat het marktaandeel door het jaar heen aanzienlijk fluctueert. ‘Het vierde kwartaal is traditioneel het beste voor Albert Heijn.'
De grote winnaars in de supermarktwereld zijn Superunie en de goedkope supermarkten Aldi, Lidl en Dirk van den Broek. Superunie groeide in aandeel van 21,5 procent naar 23,7 procent. De winkels van Dirk van den Broek waren goed voor een stijging in het tweede kwartaal van 6,6 procent naar 7,4 procent. Lidl klom van 2 procent naar 3,9 en de Aldi van 8,5 procent naar 9,9 (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid