
Dat blijkt uit cijfers van Kijk- en LuisterOnderzoek (KLO) van Publieke Omroep. De verslagen van de etappes trokken 8,1 miljoen verschillende kijkers. De laatste etappe, met finish in Parijs, werd het best bekeken. Gemiddeld trok deze uitzending zondag 1,4 miljoen mensen. De vijfde etappe op 10 juli trok de minste kijkers, 399.000. Het NOS Tourjournaal werd gemiddeld bekeken door 850.000 mensen.
De publieke omroepen behaalden afgelopen week (week 30) een gezamenlijk marktaandeel van 38.5 procent, de commerciële zenders opgeteld 37,8. De HMG-zenders hadden 21,9 procent. RTL4 12,8, RTL5 4 procent en Yorin 5,1 procent. SBS scoorde met zijn drie zenders 15,9 procent. SBS6 9,8, Net5 3,3 en V8 2,8.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee