Tour goed bekeken
Ruim 10,5 miljoen verschillende Nederlanders hebben de afgelopen drie weken vijf minuten of langer naar de tv-uitzendingen van de NOS over…
Dat blijkt uit cijfers van Kijk- en LuisterOnderzoek (KLO) van Publieke Omroep. De verslagen van de etappes trokken 8,1 miljoen verschillende kijkers. De laatste etappe, met finish in Parijs, werd het best bekeken. Gemiddeld trok deze uitzending zondag 1,4 miljoen mensen. De vijfde etappe op 10 juli trok de minste kijkers, 399.000. Het NOS Tourjournaal werd gemiddeld bekeken door 850.000 mensen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De publieke omroepen behaalden afgelopen week (week 30) een gezamenlijk marktaandeel van 38.5 procent, de commerciële zenders opgeteld 37,8. De HMG-zenders hadden 21,9 procent. RTL4 12,8, RTL5 4 procent en Yorin 5,1 procent. SBS scoorde met zijn drie zenders 15,9 procent. SBS6 9,8, Net5 3,3 en V8 2,8.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid