Overslaan en naar de inhoud gaan

538 lanceert Top 40 Radio

Hitparade na halve eeuw nog springlevend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren werd met radio-iconen zoals Jan van Veen, Ferry Maat en Willem van Kooten een 50 jarig jubileumfeest van de Top 40 gevierd. Tijdens deze bijeenkomst werden de Top 40 postzegels en het jubileumboek gepresenteerd, maar de focus lag vooral op de lancering van het non-stop online station: 

Het nieuwe station zendt  uit onder de vleugels van Radio 538, dat ook al wekelijkse Media Markt Top 40 hitparade uitzending verricht. De Top 40 hitparade is flink met haar tijd meegegaan. De CD verkoop is de laatste tien jaar ingestort en door ´all you can eat´ streamingdiensten zoals Spotify is de digitale verkoop van singles via oa iTunes ook geen goed graadmeter meer. Het was daarom tijd om de populariteit van muzieknummers op een andere manier te meten.  De Top 40 wil de &;betrouwbaarste hitparade van Nederland&; blijven door vanaaf nu ook de populariteit van muzieknummers op social media mee te nemen.  Er wordt hiervoor gekeken naar Twitter, Facebook, Instagram en Youtube.

related partner content for mobile comes here

Met een druk op de knop werd door Stichting Top 40- voorzitter Erik de Zwart, 538 CEO Jacqueline Smit en top 40 dj Jeroen van Nieuwenhuize het startsein gegeven van het streaming radiostation met zowel nieuwe als oude top 40 hits.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in