Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo wil het Chinese merk Niu de millennial aan de elektrische scooter krijgen

De markt voor elektrische scooters ontbeert trusted brands als Piaggio, Yamaha en Vespa, dit is wat nieuwkomer Niu daaraan gaat doen.
Miniatuurvoorbeeld
© Niu
Miniatuurvoorbeeld
© Niu

‘In 2016 kwamen op de motorshow in Milaan (EICMA, red.) verschillende Italiaanse dealers en distributeurs naar onze elektrische scooter-stand om te vragen waar we vandaan kwamen. Uit China dus. “Maar jullie designteam dan? Dat moet toch Frans of Italiaans zijn? Dit kan toch onmogelijk een Chinees design zijn?”.’ Aan het woord is Joseph Constanty (foto hieronder), global marketing director voor het elektrische scootermerk Niu. Constanty moet lachen bij de herinnering aan het chauvinisme van de Italianen. Hij antwoordde: ‘Meneer, denk even na, er zijn meer dan een miljard mensen in China. Ik ben er vrij zeker van dat we twee of drie mensen kunnen vinden die iets moois kunnen ontwerpen.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in