Zo wil het Chinese merk Niu de millennial aan de elektrische scooter krijgen
De markt voor elektrische scooters ontbeert trusted brands als Piaggio, Yamaha en Vespa, dit is wat nieuwkomer Niu daaraan gaat doen.
‘In 2016 kwamen op de motorshow in Milaan (EICMA, red.) verschillende Italiaanse dealers en distributeurs naar onze elektrische scooter-stand om te vragen waar we vandaan kwamen. Uit China dus. “Maar jullie designteam dan? Dat moet toch Frans of Italiaans zijn? Dit kan toch onmogelijk een Chinees design zijn?”.’ Aan het woord is Joseph Constanty (foto hieronder), global marketing director voor het elektrische scootermerk Niu. Constanty moet lachen bij de herinnering aan het chauvinisme van de Italianen. Hij antwoordde: ‘Meneer, denk even na, er zijn meer dan een miljard mensen in China. Ik ben er vrij zeker van dat we twee of drie mensen kunnen vinden die iets moois kunnen ontwerpen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid