Overslaan en naar de inhoud gaan

Weekbladpers lanceert De Liefde

Het belangrijkst in het leven? De liefde. ‘Daar is nog geen blad over.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 20 september verschijnt de eerste editie van tijdschrift De Liefde van Uitgeverij Weekbladpers. De inhoud van het magazine bestrijkt alle facetten van de liefde tussen mensen. De hoofdredacteur, Ruud Hollander, omschrijft de toon van het blad als los en vrolijk, maar inhoudelijk stevig. ‘En de liefde kan natuurlijk dramatisch zijn. Die kant komt ook aan bod.’ De doelgroep wordt omschreven als hoogopgeleide vrouwen tussen 25 en 50 jaar oud. De Liefde verschijnt tweemaandelijks en start met een gedrukte oplage van 70 á 80 duizend exemplaren.

related partner content for mobile comes here

Hollander, eerder hoofdredacteur van Psychologie Magazine, Happinez en het gestopte Hollands Diep, kwam op het idee om een blad over de liefde te maken toen hij zich afvroeg: ‘Wat is het belangrijkste in het leven?’ Er zijn maar weinig mensen die die vraag niet beantwoorden met ‘de liefde’. Maar hoewel liedjes, films en boeken vaak – zeg maar, bijna altijd – over de liefde gaan, bestaat een tijdschrift over het hoofdthema niet. Hollander: ‘Ook niet in andere landen. Je zou dus kunnen denken: wat zie ik over het hoofd. Maar hoe langer ik er mee bezig ben, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat dit echt een groot blad kan worden.'

De Liefde richt zich op liefde in relaties. (Niet de liefde voor je kinderen of de natuur). Die liefde wordt in het blad op alle mogelijke manieren belicht. Van het zoeken en behouden tot het kwijtraken ervan. Hollander beoogt herkenning, emotie, maar ook inzichten te bieden middels verhalen en interviews met bijvoorbeeld psychologen en filosofen. Hollander: ‘De Liefde past goed in het mindstyle-segment van WPG Uitgevers (Psychologie Magazine, Yoga Magazine, Happinez, red.). Het schuurt tegen Psychologie Magazine aan, maar de benadering wordt wel iets minder wetenschappelijk, en heeft meer emotie.’

De lancering wordt niet ondersteund door een dure reclamecampagne. De marketingactiviteiten zullen zich toespitsen op de winkelvloer. Wel rekent Hollander op veel free publicity. ‘Het vindt zijn weg wel in de pers denk ik.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in