Overslaan en naar de inhoud gaan

`Klantenbinding nog steeds belangrijkst`

Het vasthouden van klanten en optimaliseren van klantrelaties vraagt nog steeds alle aandacht in de service-industrie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klantgerichter werken is de belangrijkste trend, zo blijkt uit de ‘Benchmark Service Industrie 2012’, uitgevoerd door Goals Marktbewerking in opdracht van het ict-bedrijf Qurius.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat ruim de helft van de respondenten regelmatig onderzoek doet naar de klanttevredenheid. De onderzoekers vinden het merkwaardig, dat de contacthistorie meestal niet wordt meegenomen als indicator voor de tevredenheid. Veel bedrijven willen de afspraken met klanten beter beheren en bewaken. Om de communicatie en informatievoorziening te optimaliseren, wordt steeds vaker gebruik gemaakt van klantportalen.

Zorgenkindje
Vorig jaar stond het verhogen van de productiviteit nog op de eerste plaats, dit jaar op de derde. De meeste bedrijven melden wel dat ze het afgelopen jaar efficiënter zijn gaan werken. Toch blijkt dat ze weinig inzicht hebben in de productiviteit. Sterker nog: bijna de helft stelt dat het ict-systeem hierover geen gegevens kan leveren. Men wil wel meer inzicht krijgen in de indirecte uren. Ook een betere routeplanning staat hoog op de verlanglijst, bijna twee derde van de bedrijven heeft geen tool voor routeoptimalisatie.

Behoefte
De servicesector heeft vooral behoefte aan gegevens over de onderhoudshistorie en contractopbrengsten. Een kwart van de respondenten is momenteel ontevreden over het inzicht in de marge en dekking van de contracten. Uit de benchmark blijkt dat men fors aan het investeren is in systemen voor business intelligence.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in