`Klantenbinding nog steeds belangrijkst`
Klantgerichter werken is de belangrijkste trend, zo blijkt uit de ‘Benchmark Service Industrie 2012’, uitgevoerd door Goals Marktbewerking in opdracht van het ict-bedrijf Qurius.
Uit het onderzoek blijkt dat ruim de helft van de respondenten regelmatig onderzoek doet naar de klanttevredenheid. De onderzoekers vinden het merkwaardig, dat de contacthistorie meestal niet wordt meegenomen als indicator voor de tevredenheid. Veel bedrijven willen de afspraken met klanten beter beheren en bewaken. Om de communicatie en informatievoorziening te optimaliseren, wordt steeds vaker gebruik gemaakt van klantportalen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Zorgenkindje
Vorig jaar stond het verhogen van de productiviteit nog op de eerste plaats, dit jaar op de derde. De meeste bedrijven melden wel dat ze het afgelopen jaar efficiënter zijn gaan werken. Toch blijkt dat ze weinig inzicht hebben in de productiviteit. Sterker nog: bijna de helft stelt dat het ict-systeem hierover geen gegevens kan leveren. Men wil wel meer inzicht krijgen in de indirecte uren. Ook een betere routeplanning staat hoog op de verlanglijst, bijna twee derde van de bedrijven heeft geen tool voor routeoptimalisatie.
Behoefte
De servicesector heeft vooral behoefte aan gegevens over de onderhoudshistorie en contractopbrengsten. Een kwart van de respondenten is momenteel ontevreden over het inzicht in de marge en dekking van de contracten. Uit de benchmark blijkt dat men fors aan het investeren is in systemen voor business intelligence.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid