Overslaan en naar de inhoud gaan

Trojaans paard voor de goede zaak

Opmerkelijk. In korte tijd verschenen er twee campagnes met een make-up artiest in de hoofdrol. En niet zo maar make-up artiesten. Ware…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik zie het aan mijn eigen dochter. Voor alles waar ze een handleiding voor nodig heeft kijkt ze eerst op YouTube. Smart!

related partner content for mobile comes here

Dat was ook het idee achter de campagne voor het Britse Refuge gemaakt door Bartle Bogle Hegarty (BBH). Refuge strijd tegen elke vorm van huiselijk geweld.

In de hoofdrol Lauren Luke, autodidact en make-up artiest die de afgelopen jaren al zo'n 140 miljoen views heeft behaald op YouTube.
Lauren's relatie met haar publiek staat voorop. Dat verklaart haar populariteit.

BBH: "Lauren’s relationship with her audience is paramount; every content decision and direction she makes is with her subscribers in mind. Her enthusiasm for the cause and participation in shocking her fans is, in short, the kind of unstinting bravery needed to tackle domestic violence as a subject.”

BBH heeft het op de eigen blog over een Trojaans paard. Dat klinkt niet vriendelijk maar het beschrijft precies hoe het inzetten van in dit geval een YouTube held werkt.

In de tweede campagne waar dezelfde strategie wordt gebruikt speelt de Hollandse Nikkie de hoofdrol. Ook zij schijnt een beroemdheid te zijn op YouTube. En ook hier is de term Trojaans paard van toepassing.
Het doel ligt iets minder voor de hand. Het is een campagne van Volkswagen.
Een campagne over auto's en make-up? Bekijk hem hierboven.

Uit het persbericht: "The objective is to reach as many young women as possible all over the world. In order to do so, DDB Berlin picked up the latest viral trend among young women: haul videos. These videos are often put on the web by girls, who buy cosmetics and give makeup tutorials on how to use the respective products. Together with the famous haul girl Nikkie, who has over 150,000 subscribers, DDB Berlin created the tutorial “a crash course to shine” carrying the message in a way that is designed for impact."

Bureau: DDB Tribal Berlin

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in