Overslaan en naar de inhoud gaan

Van medewerkers naar merkwerkers

Vanochtend tweette Rik mij een link over branded content. Ik vroeg/vraag me af waarom er nog steeds zo weinig, online althans, echte…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten, doelgroepen, of beter gezegd mensen, zijn primair geïnteresseerd in het verhaal dat achter je bedrijf of product zit. Waarom heb je iets in de markt gezet? Wat gebeurt er op een dag binnen je bedrijf? Enzovoort. Dit soort verhalen kunnen makkelijk en geloofwaardig(er!) via medewerkers van een bedrijf verteld worden, dat heeft meer effect op gedrag en daarmee op koopintentie.

related partner content for mobile comes here

Vertellen wat mensen graag willen horen, is niet geloofwaardig, daarmee loop je snel aan de unieke kracht van je eigen merk en identiteit van een organisatie voorbij. Want het vertellen van een goed verhaal gaat over bewustwording van je eigen merk en of het verhaal zich ook waar maakt in de praktijk. Merkbeleving dus.

Hoe kan het dan toch zo vaak, dat als er een nieuwe product of dienst van een organisatie wordt geintroduceerd, marketeers en bureaus zich beperken tot een (online) actie? Waarom wordt er tegenwoordig, nu we de kracht van social media kennen, niet gebruik gemaakt van de bundeling van bijvoorbeeld alle medewerkers online bij elkaar?

Mooie marketeers en dito bureaus, maak van medewerkers online merkwerkers. Help ze online te brengen (als ze dat al niet waren) en betrek ze bij je marktbenadering, betrek ze bij je communicatie en als je durft nog veel meer...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in