Strategische beslissingen te vaak op gevoel
Het onderzoek is uitgevoerd onder 675 leidinggevenden in de Verenigde Staten en Europa.
Bijna alle respondenten erkennen dat onvolledige toegang tot informatie leidt tot productiviteitsverlies binnen hun organisatie. Daarnaast toont het onderzoek aan dat bedrijven vaak een overvloed aan applicaties en databases hebben die slecht met elkaar samenwerken. Daardoor is het moeilijk strategische informatie boven water te krijgen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaTweederde van de ondervraagden geeft aan dat meer dan de helft van de belangrijke beslissingen die zij nemen, gebaseerd worden op gevoel. Het blijkt dat 77 procent zich bewust is van het feit dat er verkeerde beslissingen zijn genomen, omdat er geen toegang was tot juiste en actuele gegevens. Tevens is de afgelopen twee jaar een sterke stijging waar te nemen in het aantal bedrijfskritische beslissingen die genomen moeten worden.
Het volledige onderzoek is te vinden op www.businessobjects.com/factgap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid