Overslaan en naar de inhoud gaan

Strategische beslissingen te vaak op gevoel

Leidinggevenden nemen hun beslissingen vaak op basis van intuïtie en ervaring, niet op basis van feitelijke informatie. Dat blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek is uitgevoerd onder 675 leidinggevenden in de Verenigde Staten en Europa.

related partner content for mobile comes here

Bijna alle respondenten erkennen dat onvolledige toegang tot informatie leidt tot productiviteitsverlies binnen hun organisatie. Daarnaast toont het onderzoek aan dat bedrijven vaak een overvloed aan applicaties en databases hebben die slecht met elkaar samenwerken. Daardoor is het moeilijk strategische informatie boven water te krijgen.

Tweederde van de ondervraagden geeft aan dat meer dan de helft van de belangrijke beslissingen die zij nemen, gebaseerd worden op gevoel. Het blijkt dat 77 procent zich bewust is van het feit dat er verkeerde beslissingen zijn genomen, omdat er geen toegang was tot juiste en actuele gegevens. Tevens is de afgelopen twee jaar een sterke stijging waar te nemen in het aantal bedrijfskritische beslissingen die genomen moeten worden.

Het volledige onderzoek is te vinden op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in