Overslaan en naar de inhoud gaan

SpinAwards 2013: mobiel ingezonden werk #3

Voor de komende SpinAwards is er weer veel mobiele cases en concepten ingestuurd. Niet alleen in de categorie Mobiel, maar ook in veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

MobileMarketing.nl zal komende tijd enkele mobiele cases in de spotlights zetten.

related partner content for mobile comes here

IKEA- De IKEA-catalogus komt tot leven in je broekzak

Credits
Concept: Josine Karsten (MEC), Wanda Mulder (MEC)
Art Direction / Design: Josine Karsten (MEC), Wanda Mulder (MEC), Steven Roest (NoProtocol), Paul Appelhof (Adrime)
Interaction Design: Steven Roest (NoProtocol)
Technische realisatie: Steven Roest (NoProtocol)
Account: Josine Karsten (MEC), Wanda Mulder (MEC), Marieke Berends (MEC)
Verantwoordelijkheid bij klant: Carolien de Wit

Case omschrijving

Elk jaar lanceert IKEA haar beroemde catalogus. Het belangrijkste event van het jaar. Wij maakten er een event van een jaar van, in je broekzak! De meeste consumenten maken niet snel gebruik van nieuwe digitale technologieën, tenzij ze de voordelen ervan begrijpen. Dus om hen de IKEA catalogus app te laten gebruiken, lieten we hen zien hoe het werkt met een demo…in een advertentie….een mobiele advertentie! Deze mobiele advertentie bevatte specifieke kenmerken van de app en gaf zo een interactieve ‘swipe and turn’ preview. We maakten van mobiel adverteren een innovatieve mobiele ervaring. ‘We geven de consument een full screen mobile experience’

Skoda: Tour du Sofa

Credits Concept: ACHTUNG!Art Direction / Design: ACHTUNG!

Copy / Redactie: ACHTUNG!

Interaction Design: Remko Hulst

Technische realisatie: B-Lex

Account: ACHTUNG!

Verantwoordelijkheid bij klant: Tom van Kuyk

Case omschrijving

De Tour de France is bij tijd en wijle slaapverwekkend. En kijkers die liggen te slapen, daar heeft ŠKODA als sponsor niet zo veel aan. Daarom ontwikkelden we een realtime second screen app die kijkers tijdens de ritten bij de les houdt. Bankzitters konden tijdens de etappes scores voorspellen voor beklimmingen en sprints, en verdienden bonuspunten door gebruik te maken van bekende wielrentruukjes (cheats) die op dat moment ook LIVE in de etappe plaatsvonden. Om de dag kwamen winnende bankzitters in het programma Tour du Jour op de bank terug.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

from on .



T-Mobile - T-Mobile Twitteraarcommentaar

Credits

Concept: Wouter Voges, Hans Bolleurs

Art Direction / Design: Wouter Voges

Copy / Redactie: Hans BolleursInteraction

Design: NVT

Technische realisatie: MediaMonks

Account: Astrid Witteveen, Wendy Losse

Verantwoordelijkheid bij klant: Chantal van der Walle, Henriette van Swinderen

Case omschrijvingMet het EK Voetbal komt dat oer-Hollands klagen tot een hoogtepunt: het Nederlands Elftal heeft tijdens zo’n groot toernooi niet één, maar 17 miljoen bondscoaches. Als Nederland voor de televisie zit, heeft iedereen wel een mening over die speler, wissel of actie. En vaak wordt die mening nog tijdens de wedstrijd direct op Twitter gezet. T-Mobile gaf met het Twitteraar Commentaar al die twitterende voetbalkenners letterlijk een stem. Hiervoor werd een opvallende en uitgekiende combinatie van Twitter, YouTube en televisie ingezet. Tijdens Oranje gaven 2 voetbal commentatoren live verslag van de wedstrijd via een speciaal YouTube-kanaal. Dat deden ze niet op basis van hun eigen waarnemingen, maar op basis van de mening van Twitterend Nederland. Alle Tweets met een hashtag die gerelateerd kon worden aan de wedstrijd werden letterlijk voorgelezen. Dit leidde tot een ongezouten maar vaak hilarisch voetbalcommentaar, dat second screen gevolgd kon worden op de speciale actiesite.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in