SpinAwards 2013: mobiel ingezonden werk #3
MobileMarketing.nl zal komende tijd enkele mobiele cases in de spotlights zetten.
IKEA- De IKEA-catalogus komt tot leven in je broekzak
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
Credits
Concept: Josine Karsten (MEC), Wanda Mulder (MEC)
Art Direction / Design: Josine Karsten (MEC), Wanda Mulder (MEC), Steven Roest (NoProtocol), Paul Appelhof (Adrime)
Interaction Design: Steven Roest (NoProtocol)
Technische realisatie: Steven Roest (NoProtocol)
Account: Josine Karsten (MEC), Wanda Mulder (MEC), Marieke Berends (MEC)
Verantwoordelijkheid bij klant: Carolien de Wit
Case omschrijving
Elk jaar lanceert IKEA haar beroemde catalogus. Het belangrijkste event van het jaar. Wij maakten er een event van een jaar van, in je broekzak! De meeste consumenten maken niet snel gebruik van nieuwe digitale technologieën, tenzij ze de voordelen ervan begrijpen. Dus om hen de IKEA catalogus app te laten gebruiken, lieten we hen zien hoe het werkt met een demo…in een advertentie….een mobiele advertentie! Deze mobiele advertentie bevatte specifieke kenmerken van de app en gaf zo een interactieve ‘swipe and turn’ preview. We maakten van mobiel adverteren een innovatieve mobiele ervaring. ‘We geven de consument een full screen mobile experience’
Skoda: Tour du Sofa
Credits Concept: ACHTUNG!Art Direction / Design: ACHTUNG!
Copy / Redactie: ACHTUNG!
Interaction Design: Remko Hulst
Technische realisatie: B-Lex
Account: ACHTUNG!
Verantwoordelijkheid bij klant: Tom van Kuyk
Case omschrijving
De Tour de France is bij tijd en wijle slaapverwekkend. En kijkers die liggen te slapen, daar heeft ŠKODA als sponsor niet zo veel aan. Daarom ontwikkelden we een realtime second screen app die kijkers tijdens de ritten bij de les houdt. Bankzitters konden tijdens de etappes scores voorspellen voor beklimmingen en sprints, en verdienden bonuspunten door gebruik te maken van bekende wielrentruukjes (cheats) die op dat moment ook LIVE in de etappe plaatsvonden. Om de dag kwamen winnende bankzitters in het programma Tour du Jour op de bank terug.
Tour Du Sofa from ACHTUNG! on Vimeo.
T-Mobile - T-Mobile Twitteraarcommentaar
Credits
Concept: Wouter Voges, Hans Bolleurs
Art Direction / Design: Wouter Voges
Copy / Redactie: Hans BolleursInteraction
Design: NVT
Technische realisatie: MediaMonks
Account: Astrid Witteveen, Wendy Losse
Verantwoordelijkheid bij klant: Chantal van der Walle, Henriette van Swinderen
Case omschrijvingMet het EK Voetbal komt dat oer-Hollands klagen tot een hoogtepunt: het Nederlands Elftal heeft tijdens zo’n groot toernooi niet één, maar 17 miljoen bondscoaches. Als Nederland voor de televisie zit, heeft iedereen wel een mening over die speler, wissel of actie. En vaak wordt die mening nog tijdens de wedstrijd direct op Twitter gezet. T-Mobile gaf met het Twitteraar Commentaar al die twitterende voetbalkenners letterlijk een stem. Hiervoor werd een opvallende en uitgekiende combinatie van Twitter, YouTube en televisie ingezet. Tijdens Oranje gaven 2 voetbal commentatoren live verslag van de wedstrijd via een speciaal YouTube-kanaal. Dat deden ze niet op basis van hun eigen waarnemingen, maar op basis van de mening van Twitterend Nederland. Alle Tweets met een hashtag die gerelateerd kon worden aan de wedstrijd werden letterlijk voorgelezen. Dit leidde tot een ongezouten maar vaak hilarisch voetbalcommentaar, dat second screen gevolgd kon worden op de speciale actiesite.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid