Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Automotive sector in drijfzand

De automotivesector bevindt zich in een moeilijke situatie. In 2012 was reeds sprake van een terugval, maar kon de schade beperkt worden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De automotivesector bevindt zich in een moeilijke situatie. In 2012 was reeds sprake van een terugval, maar kon de schade beperkt worden dankzij de zakelijke markt. In 2013 lijkt de sector echter in drijfzand terecht te komen. In de belangrijke maand januari daalde de markt met een derde ten opzichte van januari 2012, aldus .

related partner content for mobile comes here

Verschillende factoren wijzen in de richting van een forse daling in de verkoop van nieuwe personenauto’s. Het particuliere segment komt steeds verder onder druk te staan. Een verdere daling in koopkracht en een laag consumentenvertrouwen leiden tot uit- of afstel van grote aankopen.

Ook in de zakelijke markt wordt bezuinigd door zowel bedrijven (kostenreductie) als berijders (downsizing). Bovendien kent de leasemarkt dit jaar naar verwachting een lage vervangingsvraag.

Ook in de markt voor gebruikte auto’s en in de werkplaats is sprake van een dalende trend. Het gemiddelde rendement van dealers dreigt in het rood te komen. Rationalisering van dealernetwerken komt hierdoor in een stroomversnelling. Zowel importeurs als dealers sturen aan op reductie van het aantal showrooms om kosten te verlagen en concurrentie binnen een merk te verminderen.

Top-10 registraties volume

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in