
Aldus Special K’s brand manager Sophie Colling tegen het Britse Marketing Week. Volgens haar zoeken mensen tegenwoordig naar gezondere keuzes en een langetermijnoplossing, en niet meer naar manieren om snel af te vallen.
Hiervoor luidde Special K’s boodschap dat vrouwen na 2 weken Special K een maatje minder zouden hebben. De nieuwe pay off is ‘dare to wear red’ en draait om zelfvertrouwen en het op peil houden van je gewicht.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensColling: ‘Het merk heeft de boodschap veranderd om in pas te blijven lopen met de mening van de shopper. Want we zien dat vrouwen Special K steeds meer zien als voedsel dat hen helpt hun gewicht op peil te houden, niet als wondermiddel voor een maatje kleiner. Onze nieuwe positionering is ontworpen vanuit het nieuwe inzicht dat het zelfvertrouwen van vrouwen (wat betreft hun lichaam) positief verandert, en dat Special K hierin een ondersteuning kan zijn.’
Mediabudget is 5 miljoen pond, het merk maakt gebruik van TV, outdoor, video-on-demand en digitale advertising. Tijdens kerst en nieuwjaar werd een start gemaakt, maar het leeuwendeel wordt in januari ingezet. Daarnaast bouwt het merk een Special K Zone in Westfield Stratford, waar vrouwen een dietist, stylist, visagist en manicure kunnen bezoeken.
Special K werkt samen met het blad Glamour en make-upmerk Max Factor, en gaf zijn online platform een restyling, met een persoonliijk afvalplan, en lifestyle-, mode-, beauty- en gezondheidscontent.'
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee