Overslaan en naar de inhoud gaan

Social influencers in 3 vragen, Jeroen ’s-Gravendijk

Wie zijn de 'social influencers' en wat kun je van ze leren? Vijfde in een serie, Jeroen ’s-Gravendijk. ‘Als je een tweet plaatst,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op Twitter bekend onder , met meer dan 60.000 volgers. Is eigenaar/ceo van The New Media Factory dat gespecialiseerd is in Social Media Strategie & webcare voor de communicatiebranche. Is ook spreker en trainer.

related partner content for mobile comes here

Wat is het belangrijkste dat je je volgers wilt meegeven?
‘‘De kern van mijn tweets/posts is de boodschap die ik op dat moment wil meegeven. Dit kan heel divers zijn, bijvoorbeeld een commerciële boodschap om mijn bedrijf onder de aandacht te brengen. Een sociale boodschap: hiermee geef ik aan waar ik zoal zakelijk als privé mee bezig ben. En verder nieuwsberichten over mijn vak en het beantwoorden van vragen en opmerkingen die via sociale media binnen komen. Dit doe ik ook voor mijn klanten die de sociale media hebben uitbesteed aan mijn bedrijf The New Media Factory.
Ik wil laten zien hoe je “het publiek” kunt bereiken door wat je schrijft en je bereikt dit door te reageren op tweets zoals je zelf ook aangesproken wil worden. Daarnaast vind ik het belangrijk (en uniek) dat ieder zijn of haar eigen persoonlijkheid kan “verwoorden” op sociale media.’

 Van welke van jouw lessen kunnen communicatiemensen echt iets leren?
‘Durf te delen (wees niet bang) en denk goed na wat je deelt. Met andere woorden, welke boodschap wil je verspreiden om de aandacht te krijgen voor jouw product of dienstverlening? Als je een tweet/post plaatst heb je 5 minutes of fame. Zorg dat het een krachtige post is, waardoor men het gaat delen en liken, zodat jouw bericht verder komt dan alleen jouw eigen community.’

Welke social pr ‘goeroe’ volg je zelf en waarom?
‘Ik volg op dit moment de blogs van Frankwatching, Marketingfacts en Emerce.nl. Deze blogs hebben verschillende schrijvers en dus geen pr "goeroe" in het bijzonder. Maar voor Herman Couwenbergh van twittermania.com maak ik een uitzondering. Een van mijn specialiteiten is het adverteren op Twitter, ook wel Promoted Tweets, en ik merk dat Herman hier leuk over kan bloggen.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in