Overslaan en naar de inhoud gaan

Signify vraagt met GLOW aandacht voor energiezuinige verlichting

Lichtkunstfestival GLOW, opgericht door Signify (voorheen Philips Lighting) en gemeente Eindhoven moet verduurzaming in de spotlight zetten
Colour Symphonie
Colour Symphonie
© Signify
Colour Symphonie
Colour Symphonie
© Signify

‘Genieten van licht, maar er wel spaarzamer en slimmer mee omgaan’, dat is de boodschap die Signify (voorheen Philips Lighting) en gemeente Eindhoven met het internationale lichtkunstfestival GLOW willen uitdragen.

related partner content for mobile comes here

Hellen van der Plas, Market Leader Signify Benelux (lees een interview met haar dat eerder in Adformatie verscheen hier), haalt Gerard Philips aan in haar betoog over het belang van GLOW: ‘Licht is leven, licht is blijheid, licht is feestelijkheid.’ We moeten het licht volgens haar dus vooral niet uitlaten. ‘Want licht zorgt ervoor dat we kunnen leven zoals we willen. Op elk gewenst tijdstip kunnen sporten, lezen, werken en feesten.’

De boodschap is dus wel om er spaarzamer en slimmer mee om te gaan. ‘Om samen een stap in de groene richting te zetten. Daarom brengen wij het lichtverhaal “Licht is Leven”. We doen dat niet voor niets bij de Witte Dame. Een passende plek voor ons verhaal, want dit Eindhovens icoon werd 90 jaar geleden gebouwd voor de uitbreiding van de gloeilampenproductie van Philips.’

Energiezuinige kunst

Signify en Eindhoven geven met GLOW wat betreft dat ‘spaarzamer en slimmer’ het goede voorbeeld. Zo wordt er gebruik gemaakt van energiezuinige laserprojectie en bestaat 85 procent van de lichtkunstwerken uit LED-verlichting. Het streven van het licht-kunstfestival is om in 2020 100 procent LED en energieneutraal te zijn.

Over ‘Licht is leven’

Deze audiomonoloog ‘Licht is Leven’ is een opmaat naar het ‘Colour Symphony’ van kunstenaars Jan Fabel, Dirk van Poppel en Erwin Steijlen. ‘Licht is Leven’ is een inspirerend lichtverhaal waarin een opa zijn kleinzoon vertelt over licht, duisternis en duurzaamheid. Het verhaal roept bezoekers op na te denken over spaarzamer omgaan met verlichting. Want als we anders en slimmer omgaan met licht is een duurzamere toekomst mogelijk, zo is de boodschap.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in