Overslaan en naar de inhoud gaan

Showrooming verandert koopgedrag

Een op de vijf consumenten doet aan showrooming, het bekijken van producten in winkels om vervolgens via een mobiel apparaat de beste prijs…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de showroomers geeft 96 procent aan van plan te zijn hun smartphone meer te gebruiken om prijzen te vergelijken. Volgens Aprimo moeten retailers dan ook manieren moeten verzinnen om te voorkomen dat de verkoop door toedoen van showrooming daalt. Strategieën als price-matching, gepersonaliseerde in-store service en loyaliteitprogramma’s zouden kunnen helpen.

related partner content for mobile comes here

Retailers met een fysieke winkel zouden meer klantgericht en minder product- en prijsgericht moeten worden om de verkopen en prijsniveaus te kunnen handhaven. Een derde van de mensen die hun smartphone nog niet voor onderzoek gebruikt heeft, heeft dit volgens het onderzoek nog niet gedaan omdat zij hier nog niet aan gedacht hebben. Showrooming gebeurt niet alleen bij grote aanschaffen; consumentenelectronica staat op nummer 1 voor prijschecks (39 procent), de dagelijkse boodschappen op 2 (37 procent) en kleding/schoeisel staat met 33 procent op nummer 3.

Showrooming is lonend voor retailers met lagere prijzen. Meer dan de helft van de consumenten geeft aan via internet lagere prijzen te zien dan in de winkels. Slechts acht procent zag hogere prijzen.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in