Overslaan en naar de inhoud gaan

Schapwiskunde bij Albert Heijn

Bij mijn buurt-AH is het bierblikschap 15 blikjes breed, oftewel 5 sixpacks.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De komst van het schapdominerende eightpack schiep een probleem. Vul je de restruimte van 2 eightpacks op met sixpacks van andere merken, hou je rest 1 over.

related partner content for mobile comes here

En de ruimte is kostbaar in een buurtsuper.

Een oplossing om het uit te vullen is om twee packs een halve slag te draaien (4+4+3+2+2).

Maar, de meeste sixpacks hebben geen of een slechte merkaanduiding op de kopse kant. Carlsberg, het beste bier van de wereld, heeft dat wel.

Dit krijgt nu dankzij Grolsch schapruimte van 2 x 2 blikjes = 4 blikjes breed, waar het merk het voorheen met 1 sixpack = 3 blikjes breed moest doen, een winst van 33%. Als de situatie in een groot aantal supermarkten zo is, is dat een behoorlijke vooruitgang (een 18 blikjes breed schap geeft andere oplossingen).

Mijn vragen: houden biermarketeers zich met dit soort lagere wiskunde bezig?

En wat zal het antwoord zijn? Ook allemaal eightpacks uitbrengen? Of ook de kopse kant van merkaanduiding voorzien?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in