Schapwiskunde bij Albert Heijn
De komst van het schapdominerende Grolsch eightpack schiep een probleem. Vul je de restruimte van 2 eightpacks op met sixpacks van andere merken, hou je rest 1 over.
En de ruimte is kostbaar in een buurtsuper.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEen oplossing om het uit te vullen is om twee packs een halve slag te draaien (4+4+3+2+2).
Maar, de meeste sixpacks hebben geen of een slechte merkaanduiding op de kopse kant. Carlsberg, het beste bier van de wereld, heeft dat wel.
Dit krijgt nu dankzij Grolsch schapruimte van 2 x 2 blikjes = 4 blikjes breed, waar het merk het voorheen met 1 sixpack = 3 blikjes breed moest doen, een winst van 33%. Als de situatie in een groot aantal supermarkten zo is, is dat een behoorlijke vooruitgang (een 18 blikjes breed schap geeft andere oplossingen).
Mijn vragen: houden biermarketeers zich met dit soort lagere wiskunde bezig?
En wat zal het antwoord zijn? Ook allemaal eightpacks uitbrengen? Of ook de kopse kant van merkaanduiding voorzien?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid