Schapwiskunde bij Albert Heijn


De komst van het schapdominerende Grolsch eightpack schiep een probleem. Vul je de restruimte van 2 eightpacks op met sixpacks van andere merken, hou je rest 1 over.
En de ruimte is kostbaar in een buurtsuper.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen oplossing om het uit te vullen is om twee packs een halve slag te draaien (4+4+3+2+2).
Maar, de meeste sixpacks hebben geen of een slechte merkaanduiding op de kopse kant. Carlsberg, het beste bier van de wereld, heeft dat wel.
Dit krijgt nu dankzij Grolsch schapruimte van 2 x 2 blikjes = 4 blikjes breed, waar het merk het voorheen met 1 sixpack = 3 blikjes breed moest doen, een winst van 33%. Als de situatie in een groot aantal supermarkten zo is, is dat een behoorlijke vooruitgang (een 18 blikjes breed schap geeft andere oplossingen).
Mijn vragen: houden biermarketeers zich met dit soort lagere wiskunde bezig?
En wat zal het antwoord zijn? Ook allemaal eightpacks uitbrengen? Of ook de kopse kant van merkaanduiding voorzien?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid