Overslaan en naar de inhoud gaan

Het hele gezin de buzz in

Buzzen als concept om word of mouth te genereren heeft de laatste tijd de nodige stof doen opwaaien in marketingland. Er heeft zich sinds 1…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vervoersbedrijf introduceerde namelijk begin deze maand de , een nieuwe dagkaart voor samenreizenden. Kende we van de al de voordeelurenkaart met samenreiskorting voor een tweede persoon in de trein, Connexxion maakt het een stuk bonter met een dagkaart voor twee volwassenen en drie kinderen tot en met elf jaar. De prijs liegt er niet om, voor 10 euro de gehele dag onbeperkt reizen met Connexxion. Het is duidelijk dat Connexxion gezinnen met jonge kidzz de buzz in wil jagen op weg naar de zoveelste attractie.

related partner content for mobile comes here

De Buzzer kan in elke Connexxion buzz bij de chauffeur gekocht worden en is van maandag tot en met vrijdag vanaf 09.00 uur geldig. Op zaterdag, zondag en op feestdagen zelfs de gehele dag. Tot zover klinkt het heel interessant. Al snel goedkoper dan auto, omdat parkeren vaak al duurder is, maar hoe veel langer doet de bus er wel niet over om een bepaalde afstand af te leggen?

Ik nam de proef via op de som. Stel een gezin van twee volwassenen en drie kids van jonger dan 11 jaar uit Rotterdam besluit om op zaterdag een dagje naar het Rijksmuseum in Amsterdam te gaan. Met de auto zou het gezin zo'n 35 euro kwijt zijn aan benzine en parkeerkosten. Met de trein kost dit 2 x 22,50 euro (retour volwassenen) + 3 x 2 euro (railrunner kids) = 51 euro. Met een voordeelurenkaart à 55 euro per jaar zou dit 33 euro zijn. De autorit en treinreis duren beide 1 uur. Met de Buzzer kost deze trip misschien dan maar 10 euro, de busrit duurt wel even 3,5 uur! Ik vraag me af of het buzzen dan nog leuk is...

Misschien kan Connexxion in dit geval beter Kidzzbuzzen gaan inzetten waarin tijdens de lange buzzrit al voor vertier gezorgd kan worden en de buzzrit ansich al een buzzable belevenizz wordt. Ik denk aan een creabank en karaokehoek voor de girlz en achterin een playstationhoek for the boyz...

Maar goed, vraag dus of dit de manier is om mensen, in dit geval specifiek gezinnen, massaal de bus in te krijgen? Uiteraard zal het budget meespelen, maar het lijkt me dat ook zaken als reisduur, gemak en reisplezier in overweging worden genomen bij de keuze voor een bepaald transportmiddel. We zullen zien hoe lang de buzz aanhoudt...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in