Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma kondigt nieuwe ronde in haar innovatie programma aan

Deze week heeft Sanoma een nieuwe ronde van haar succesvolle innovatieprogramma ´de Accelerator´ aangekondigd. Via de zogenaamde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

.

related partner content for mobile comes here

De eerste ronde van de innovatie-accelerator, genaamd de ´Mobile Accelerator´, heeft tot vier eerste concrete start-up bedrijfjes geleid die zijn opgezet door deelnemers uit het programma. Zij zullen nog dit jaar verschillende mobiele producten op de markt lanceren. De tweede ronde van de innovatie-accelerator is deze maand begonnen. Focus is dit keer de ontwikkeling van nieuwe manieren om media en educatieve content te ontdekken, consumeren en er geld mee te verdienen.

Sanoma´s Chief Strategy & Digital Officer John Martin, legt uit: ´Het Accelerator-programma is vorig jaar door ons Future Media Team opgezet om nieuwe digitale producten en nieuwe ontwikkelmethoden naar Sanoma te halen. We hebben het programma samen met innovatiebedrijf MakerStreet opgezet. Zij zijn nauw betrokken bij toonaangevende start-up programma´s in Nederland. Samen hebben we een kwalitatief hoogstaand en resultaatgericht programma opgezet. We leren deelnemers niet alleen nieuwe vaardigheden en attitudes, maar het levert ook concrete bedrijfsuitkomsten op: we hebben in minder dan drie maanden 1.000 oorspronkelijke ideeen ingedikt tot een handvol geteste functionele prototypes die we nu verder ontwikkelen. Het innovatie-acceleratorprogramma blijkt een zeer effectief proces te zijn, dat we verschillende keren kunnen herhalen om tot nieuwe innovaties te komen.´

Lassi Kurkijvi, lid van het Future Media Team en verantwoordelijk voor het Accelerator-programma, vult aan: ´Na de Mobile Accelerator, waar vier interne start-up bedrijfjes uit zijn voortgekomen, richten we ons nu op een van Sanoma´s kerncompetenties: de inhoud. De zogenaamde Content Accelerator gaat prototypes ontwikkelen die gericht zijn op hoe consumenten in de toekomst media- en educatieve content zullen ontdekken, er plezier aan beleven, en er mee interacteren. Je kunt denken aan nieuwe manieren van geld verdienen, ontwikkelen, curatie, en aggregatie, nieuwe manieren van educatieve content in Sanoma´s learning-domein, en nieuwe manieren waarop content wordt gebruikt in en over verschillende media-kanalen. En net als bij de vorige Accelerator zijn we van plan dit op een ´start-up manier´ te doen: snel, niet-bureaucratisch, flexibel, waarbij de feedback van gebruikers voorop staat.´

Sanoma´s Content Accelerator is twee weken geleden van start gegaan in Hongarije, Finland en Nederland. Het doel is om vijf bruikbare prototypes te ontwikkelen in drie maanden. In het najaar van 2013 start vervolgens weer een andere ronde van het innovatie-acceleratorprogramma, dit keer gericht op commercie. Het programma stelt Sanoma in staat om snel innovatieve ideeen te ontwikkelen die direct voortkomen uit haar eigen internationale talentpool, en deze vervolgens tot wasdom te brengen met de middelen van een groot bedrijf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in