Overslaan en naar de inhoud gaan

ORN weer marktleider

De voorsprong in marktaandeel op voormalig marktleider 538 is bijna een procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met een marktaandeel van 11,8 procent, voert ORN Radio (combinatie van meerdere regionale publieke zenders) de lijst aan van de radio luistercijfers in de meetperiode januari-februari 2013. Een jaar eerder was het marktaandeel van ORN 11,9 procent, maar toen voerde 538 de lijst nog aan met een aandeel van 12,0 procent. 538 zakte ten opzichte van vorig jaar terug naar 10,9 procent marktaandeel. (Bron: NLO/Intomart GfK, doelgroep 10+ jaar, week 6-24 uur).

related partner content for mobile comes here

Stijgers
Net als in de vorige meetperioden wisten Radio 1, Q-music en Sky Radio een forse stijging in marktaandeel te verwezenlijken. Radio 1 ging van 6,8 naar 7,4 procent (+0,6), Q-music ging van 5,9 naar 7,1 procent (+1,2) en Sky Radio ging van 8,3 naar 9,5 procent (+1,2). Sky Radio zakt hiermee na de afgelopen drie ‘kerst-meetperioden’ terug naar plek vier in de ranglijst. 3FM staat nu op drie, met min of meer hetzelfde marktaandeel als vorig jaar: 10,1 procent.

Dalers
Behalve 538 zakten ook Radio 2, Slam!FM en 100%NL forser terug dan gemiddeld. Radio 2 ging van 9,9 naar 9,4 procent (-0,5), Slam!FM ging van 2,3 naar 1,7 procent (-0,6) en 100%NL ging van 4,2 naar 3,5 procent (-0,7).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in