Overslaan en naar de inhoud gaan

Buitenlandse comedy op tv? Dan gamen

Bijna de helft van de tv kijkers gebruikt het tweede scherm, maar de mate waarin het scherm wordt bekeken verschilt per tv-genre.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

40% van de mannen en 47% van de vrouwen gebruikt een tweede scherm tijdens het tv-kijken. Veruit het meeste gebruik bestaat uit zoeken (28%) en het bijhouden van sociale media als Facebook en Twitter (25%), Lezen van nieuws, spelen van games en winkelen blijven daar ver bij achter, met respectievelijk 7, 8 en 9%.

related partner content for mobile comes here

De mate waarin het tweede scherm wordt bekeken, is afhankelijk van het genre tv-programma. Second screen gedrag neemt zichtbaar toe bij woon- en doe-het-zelf programma's, maar ook bij cabaret voorstellingen. Tijdens het kijken naar 'inhoudelijke programma’, bijvoorbeeld over recht, wordt er vaker gekeken op websites die aansluiten bij het onderwerp

Opvallend is verder dat reisprogramma’s de animo versterken om Loterij-sites te bezoeken.

De top 3 van tv genres waarbij het meest ‘ge-secondscreend’ wordt:

1. Buitenlandse (sit) comedy’s zoals Southpark en Family Guy.
2. Programma’s over recht/justitie zoals Opsporing Verzocht en de Rijdende Rechter.
3. Nederlandse Films (Drama).

Bovenstaande informatie is afkomstig uit een analyse van Gfk en Mediabrands Marketing Sciencest. Gedurende twee weken is het tv en online gedrag van 2600 Nederlandse respondenten continu gevolgd en geanalyseerd

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in