Buitenlandse comedy op tv? Dan gamen
40% van de mannen en 47% van de vrouwen gebruikt een tweede scherm tijdens het tv-kijken. Veruit het meeste gebruik bestaat uit zoeken (28%) en het bijhouden van sociale media als Facebook en Twitter (25%), Lezen van nieuws, spelen van games en winkelen blijven daar ver bij achter, met respectievelijk 7, 8 en 9%.
De mate waarin het tweede scherm wordt bekeken, is afhankelijk van het genre tv-programma. Second screen gedrag neemt zichtbaar toe bij woon- en doe-het-zelf programma's, maar ook bij cabaret voorstellingen. Tijdens het kijken naar 'inhoudelijke programma’, bijvoorbeeld over recht, wordt er vaker gekeken op websites die aansluiten bij het onderwerp
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOpvallend is verder dat reisprogramma’s de animo versterken om Loterij-sites te bezoeken.
De top 3 van tv genres waarbij het meest ‘ge-secondscreend’ wordt:
1. Buitenlandse (sit) comedy’s zoals Southpark en Family Guy.
2. Programma’s over recht/justitie zoals Opsporing Verzocht en de Rijdende Rechter.
3. Nederlandse Films (Drama).
Bovenstaande informatie is afkomstig uit een analyse van Gfk en Mediabrands Marketing Sciencest. Gedurende twee weken is het tv en online gedrag van 2600 Nederlandse respondenten continu gevolgd en geanalyseerd
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid