Overslaan en naar de inhoud gaan

OMD weer bovenaan Gunn Report

Mediabureaunetwerk OMD behoudt de toppositie in het jaarlijkse Gunn Report, gevolgd door MindShare. Starcom eindigde op de derde plaats.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

The Gunn Report for Media is evauleert de globale media-activiteiten sinds 2004. In het rapport zijn verschillende categorieën benoemd, waarin de creativiteit wordt gemeten van mediabureaus, holding company’s, campagnes en adverteerders.

related partner content for mobile comes here

De context waarin marketing wordt bedreven is de laatste jaren sterk veranderd, zegt Isabelle Musnik, die is betrokken bij de opstelling van het rapport. ‘De economische situatie blijft ingewikkeld en consumenten gedragen zich steeds onvoorspelbaarder. In een tijd als deze zijn innovatie en creativiteit de sleutels tot succes. Merken moeten meer dan ooit op zoek naar relevante, nieuwe oplossingen. De media zijn integral onderdeel geworden van marketing. De toekomst van de industrie ligt in de innovatieve kracht van zijn creativiteit.’

OMD werd dus uitgeroepen tot creatiefste mediabureau. De beste holding company werd GroupM, gevolgd door Omnicom Media Group en Publicis Groupe.

Adverteerder van het jaar werd opnieuw Coca-Cola. Tweede werd McDonald’s en Ikea behaalde de derde positie.

Een campagne van het jaar werd dit jaar niet gekozen, aangezien het lastig was de situatie in verschillende landen met elkaar te vergelijken. Wel koos The Gunn Report enkele highlights uit de winnaars van de verschillende festivals.

Kijk voor een compleet overzicht op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in