Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne van Emirates: ‘Share a smile’

StrawberryFrog heeft voor luchtvaartmaatschappij Emirates een nieuwe campagne gemaakt, die ‘de humoristische kant van taal laat zien’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de campagne heeft de luchtvaartmaatschappij 29 video’s in 14 talen (Arabisch, Kantonees, Engels, Frans, Duits, Grieks, Italiaans, Japans, Koreaans, Mandarijn, Portugees, Russisch, Spaans en Turks) laten maken, waarbij het cabinepersoneel eigenzinnige uitdrukkingen en begroetingen van over de hele wereld laat zien.

related partner content for mobile comes here

‘Share a Smile is niet alleen gemaakt om de omvang van de taalkundige vaardigheden van de internationale bemanning te tonen, maar is ook bedoeld om reizigers op een luchtige manier meer begrip voor andere culturen bij te brengen – en die te delen’, aldus Maurice Flanagan, executive vice president Emirates.

‘Veel van de gezegden zullen in de eerste plaats gek klinken voor mensen die de taal niet spreken als ze het voor het eerst horen, maar worden duidelijk als er betekenis aan wordt gegeven.’

Share a Smile is het nieuwste onderdeel van de wereldwijde campagne Hello Tomorrow die in april 2012 gelanceerd is. Alle video’s zijn te zien via .

Hier twee voorbeelden:

Cantonese Knal

Arabische komedie

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in