Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Opmerkelijke Ik’ – over personal branding

De basisovertuiging van personal branding: ik sta er in principe alleen voor en daarom ga ik ervoor zorgen dat ik prima in staat ben om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nou, dat klinkt best oké.

related partner content for mobile comes here

Cees Harmsen schrijft dat in zijn nieuwe boek ‘.’ Het boek moet de ‘complete pyschologie van personal branding’ geven.

Personal branding is een hype, zeker in de online wereld van Twitter, Facebook, Hyves, LinkedIn. De term klinkt voor de bescheidenen onder ons eng. Maar dat is volkomen onnodig, zegt Harmsen.

De weerstand die personal branding nog steeds oproept bij sommige mensen is niet noodzakelijk en zelfs onverstandig.

De auteur stelt dat ‘de economische crisis van de afgelopen jaren veel mensen heeft doen inzien dat het steeds belangrijker wordt om jezelf op een authentieke en attractieve manier te leren “verkopen”.’
Naast de opkomst van social media biedt ook de trend van positieve psychologie ruimte voor personal branding.

Harmsen schrijft dat personal branding raakvlakken heeft met empowerment en persoonlijk leiderschap, twee eerdere ‘stromingen’ als het gaat om managementthema’s. Maar het is nog in volle ontwikkeling en Harmsen vermoedt dat het de komende jaren groot gaat worden.

Onder andere doordat we anders gaan denken over kennis en kapitaal. Wat belangrijk is in de nabije toekomst van de kennis- en beleveniseconomie zijn nieuwe kapitaalgoederen: goedopgeleide professionals met kennis en ervaring.

Je moet jezelf dus profileren, boven de anderen uitstijgen. Daar komt personal branding bij om de hoek kijken.
Geen kortetermijnoplossing om even een goede carrièrestap te kunnen maken, maar ‘een langetermijnfilosofie over succesvol presteren op basis van je uniciteit en authenticiteit.’

Harmsen zegt: 'Wanneer je wacht tot personal branding noodzakelijk is, ben je domweg te laat.’
Mede omdat het een groeiproces is, je hebt niet in één dag een personal brand.

Meer weten? Lees het

Oefeningen voor personal branding
Of je boeken nodig hebt, om jezelf goed neer te zetten en te profileren – dat is voor iedereen persoonlijk. ‘De Opmerkelijke Ik’ neemt in ieder geval de hulpbehoevende lezer aan de hand mee, geeft opdrachten en oefeningen om via vijf fasen tot een passende personal branding te komen.

Ik vond het in ieder geval prettig te lezen dat je moet stoppen met het verbeteren van je zwakkere punten.
Harmsen schrijft: ‘Dat kost nodeloos veel energie en leidt hoogstens tot middelmatigheid. Neem een ferm besluit en richt je er volledig op om de sterkste versie van jezelf te ontwikkelen.’

Fijn om te horen ;-)

Enfin, wie geïnteresseerd is: Academic Service/SDU Uitgevers is bereid een week lang elke dag twee exemplaren weg te geven (14 dus) aan mensen die hun antwoord op een van onderstaande vragen onder deze bespreking plaatsen en het tweet met hashtag .

Dus: laat je reactie achter en tweet it met

- Wat is personal branding volgens jouw niet?

- Hoe maak je jouw branding personal?

- Personal branding? What is it good for?

- Liever onderbetaald of overgewaardeerd? Wat is de noodzaak van personal branding?

‘Opmerkelijke Ik’
‘Van Leuk Talent Naar Personal Brand’
Cees Harmsen
Academic Service/SDU Uitgevers
ISBN 9789052618371

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in