Unox leert ons Opgroenten


Word-of-mouthbureau Buzzer ontwikkelde voor Unox de campagne Opgroenten.nu. De campagne moet consumenten bewust maken van het feit dat soep ook een prima manier is om aan je dagelijkse portie groenten te komen.
Als je denkt aan een snelle hap tussendoor, dan denk je meestal niet aan groente. Soep is echter een ander verhaal. ‘Vier uur cup-a-soup’ zit al diep tussen de oren van de consument.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUnilever probeert het nu ook met zijn Unox Soep-in-Zak en bedacht het begrip “Opgroenten!”. Het doel van de campagne: bewustwording bij de consument dat soep een prima manier is om een extra groentemoment te creëren bij een snelle hap.
Unox laat in zijn communicatie al zien hoeveel groenten in iedere soepzak zitten (zo lees je op de verpakking van Romige Tomatensoep dat de soep 150 gr groenten bevat), maar startte nu ook een word of mouth-campagne bij Buzzer. Buzzers moeten hun vrienden overtuigen van het nut van een soepje tussendoor. Dat je een soep ook kunt zien als extra groentemoment bij een groenteloze lunch.
De inzet: 4.000 buzzKits met 12 zakken Unox Soep in Zak, “Soepport” kits en de speciale website voor buzzers: www.opgroenten.nu, met daarop een forum en een quiz.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid