Overslaan en naar de inhoud gaan

Op zoek naar investors op 'geek valhalla'

Coqtail was vorige week een van de Nederlandse deelnemers aan de 3-daagse Dublin Web Summit. Een verslag.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gastblog door Lukas Jorissen, directeur/oprichter van

related partner content for mobile comes here

Duizenden ondernemers met een idee en honderden investeerders die zoeken naar de nieuwe Steve Jobs. Hotels die je normaal voor 60 euro boekt verhogen nu hun prijzen naar 700 euro per nacht. De Dublin Web Summit is drie dagen &;geek valhalla&;. De lokale economie dankt oprichter Paddy Cosgrave voor het organiseren van dit event. 

Dag 1

De dag begint turbulent. Door een fout van de organisatie komen wij erachter dat wij vandaag moeten presenteren in plaats van op woensdag. Wij hebben het afgelopen jaar gewerkt aan Virate, een video review tool waarmee consumenten producten, hotels, bedrijven, events kunnen reviewen en delen met andere Virate gebruikers. Dat is dus even snel reageren, want de presentatie moest nog aangepast worden. Gainer Stalder onze salestijger is een echte presentatie koning. Binnen no time ligt er een vloeiend en boeiend verhaal. De beloning bestaat uit een hoop visitekaartjes, van Arabische sjeiks tot Poolse reisorganisaties. Het grote doel - een partner aan de overkant van het Grote Water vinden die een stukje kennis wil bijdragen - laat nog even op zich wachten. 

Nightsummit dag 1

De night summit. Een socialer evenement bestaat er niet. Iedere deelnemer heeft een nametag met bedrijfsnaam dus het staren naar mannenborsten is nergens zo intens als hier in Dublin. Naarmate de Ieren meer Guinness door de cafés duwen wordt de sfeer amicaler. Learnings uit Scandinavië worden gedeeld met het Nederlandse bedrijfsleven. 

Dag 2

Wij lopen al vroeg op de beursvloer om te zien wat er elders op de wereld geproduceerd wordt, als we plots gebeld werden met de vraag waar wij zijn, &;want we worden verwacht om iets te vertellen over Virate&;. Fijn zo&;n Ierse organisatie die in vier jaar is gegroeid van vierhonderd naar 23 duizend bezoekers . Het logge apparaat heeft nog wat olie nodig. Niettemin, een mooie kans om nieuw publiek toe te spreken en enthousiast te maken voor Virate. Weer veel visitekaartjes mogen ontvangen met Investor erop. Helaas nog niet de &;pike&; die we graag zouden vangen.

Nightsummit dag 2:

Na een flinke portie Iers vlees gaan we weer op pad. Een paar interessante Nederlandse ondernemers  ontmoeten. Onder andere "pro jam" bedacht door een bekende figuur uit de Nederlandse muziek wereld. Alex heef een concept ontwikkeld om muzikanten mee te laten spelen met professionele bands. Jij als instrument bespeler of zanger kan met allerlei nummers meespelen die begeleid worden door Video. De partij die jij wil spelen, kun je uitzetten of zachter zetten of je kunt met de volledige band meespelen. Kortom, je hebt echt het gevoel dat je mee doet. 

Ook heb ik Rodger Buyvoets van Sagent gesproken, een Amsterdams concept wat zich richt op conversie verhoging binnen de e-commerce markt. Zij doen dit door middel van willekeurige banners te plaatsen op producten waar je op dat moment naar kijkt. Zoals "nog 5 op voorraad"; een enorm handige tool voor webshop eigenaren.

Dag 3

De laatste dag is aangebroken. Nu is ons concept MY Sale Alert aan de beurt. My sale alert is het paradepaard van Coqtail.com; twee jaar ontwikkeling gaat live. En wat gaat het hard! CNN is langs geweest voor een interview en elke demo die we doen wordt lachend ontvangen. &;How did you guys do it?,&; is de vraag die we na elke demo ontvangen.

My sale alert is een browser extensie waarmee de consument voor elke webshop ter wereld een melding per email en sms kan ontvangen als het product dat hij graag zou willen afgeprijsd wordt naar de opgegeven prijs. Door middel van slimme tools wordt de webshop eigenaar beloond als deze jou die prijs gunnen of als het product in de uitverkoop gaat. De dag krijgt een fantastische afsluiting dankzij een bijzonder gesprek met een online betaalgigant.

Bono sluit de Web Summit in style af. 23.000 gretige bewoners passen niet in de zaal, gelukkig hangen er overal televisies. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in