Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw sportmarketingbureau: Super Sunday

Eric Nooijen, Patrick Overwijk en Pijke Oostra bundelen hun krachten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nooijen, Overwijk en Oostra geloven dat voor bijna elk merk geldt dat er meer uit de deal kan worden gehaald dan op dit moment gebeurt. Met Super Sunday willen ze sportsponsoring op een nieuwe manier benaderen: dicht bij het gedachtegoed van het merk en vanuit een digitaal hart. 

related partner content for mobile comes here

Nooijen: ‘Wat begint met een mooie sponsordeal, levert al snel grote vragen op. Vaak blijken er voor een merk in de praktijk maar weinig activatiemogelijkheden te zijn, omdat er vooraf vooral is onderhandeld over klassieke exposure. Dan blijft het bij de naam op een shirt. Wij kijken vooraf al naar het geheel, trough-the-line, zodat een merk gegarandeerd het maximale uit een sponsorship haalt. Daarbij is digital ons vertrekpunt.&;

Overwijk: ‘De merken die vooroplopen, zijn allemaal overgestapt van het pushen van merkboodschappen naar storytelling die aansluit bij de belevingswereld van hun doelgroep. Omdat sport alles in zich heeft om mensen te boeien, liggen daar enorme kansen voor merken om de doelgroep aan zich te binden en écht met impact te communiceren. Ik verwonder me er echt over hoe weinig, op een paar uitzonderingen na, daar nog mee gedaan wordt.&;

Content creatie
Super Sunday werkt op het gebied van content creatie onder andere samen met The Media Brothers (de makers van het tv-programma Bureau Sport). Pijke Oostra: ‘We bundelen onze strategische en digitale expertise zo veel mogelijk met echte verhalenvertellers: de beste programmamakers, journalisten en schrijvers én de sporters zelf.&;

Overwijk en Oostra leerden elkaar kennen in het global communications team van Philips, waar Overwijk destijds als global sponsorship manager verantwoordelijk was voor de wereldwijde activatie van de sponsoring van het Williams F1 team. Ook in de jaren daarna hebben ze beiden hun sporen verdiend op het gebied van merkstrategie, marketing communicatie en digitale activatie. Oostra is een van de oprichters van het marketing- en communicatiebureau Volt. Nooijen was bij PSV verantwoordelijk voor de vijftig grootste sponsors en hun activaties. Met de ‘Freo leen league’ won hij in 2014 de zilveren ADCN Lamp.

Opdrachtgevers zijn onder meer EnergieFlex, Martin Glas en PHC Tailored Telecom. 

V.l.n.r. op de foto: Patrick Overwijk, Pijke Oostra en Eric Nooijen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in