Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft wil programmatic display-platform Xandr inlijven

Xandr kan relatief gepersonaliseerde reclames tonen en heeft onder meer Mediahuis en DPG Media als Nederlandse klanten.
Miniatuurvoorbeeld
© Targetoo
Miniatuurvoorbeeld
© Targetoo

Microsoft is voornemens om Xandr over te nemen, maakt het bekend in een blogpost. Xandr is een programmatic display-platform dat klanten in staat stelt om relatief gepersonaliseerde advertenties te tonen aan internet- en tv-gebruikers. Onder meer DPG Media en Mediahuis zijn Nederlandse klanten van Xandr, schrijft Emerce

related partner content for mobile comes here

Overname ter goedkeuring

Xandr is op dit moment in handen van de Amerikaanse telecomprovider AT&T. Die verkoopt zijn media-activiteiten en wil Xandr dus aan Microsoft verkopen. Voor welk bedrag is niet bekend. AT&T kocht Xandr in 2019 voor omgerekend 1,4 miljard euro. Mededingingsautoriteiten moeten de overname door Microsoft nog goedkeuren. 

Microsoft wil groeien op advertentievlak

Microsoft heeft de ambitie om te groeien op de advertentiemarkt. Het bedrijf is al langer actief via Microsoft Advertising, maar is vooralsnog een kleine speler. Zeker in vergelijking met partijen als Meta (van Facebook, Instagram en WhatsApp), Google en Amazon. De geplande overname van Xandr is in lijn met Microsofts laatste kwartaalcijfers, die aangeven dat het bedrijf meer werk wil maken van retail- en videomedia. 

LinkedIn

LinkedIn is al langer onderdeel van Microsoft en heeft onder diens paraplu zijn reclameomzet flink weten te verhogen. In het afgelopen jaar was de reclameomzet 61 procent hoger dan het jaar ervoor, is te lezen in Microsofts kwartaalcijfers. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in