Doe vaker niets
In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.
Lees meer
Het betekent wél dat je de tijd neemt om bewust niets te doen. Loze momenten inruimt voor contemplatie, inspiratie en dagdromen.
Dat kan heel nuttig zijn. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat als je elke dag even bewust de tijd neemt voor niets, een deel in je hersenen wordt geactiveerd dat wordt uitgezet als je druk bent met dagelijkse dingen.
Met als gevolg dat je creatiever wordt. Nieuwe ideeën krijgt. Oplossingen voor problemen verzint.
Oscar Wilde zei ooit: ‘To do nothing at all is the most difficult thing in the world, the most difficult and the most intellectual'.
Niets doen is niet makkelijk, zeker niet voor mensen die always on zijn. Maar probeer het eens. Ruim eens vaker bewust tijd in om niets te doen.
Want niets leidt tot iets.
In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.
Lees meer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid