Overslaan en naar de inhoud gaan

Exit vega-merk GoodBite, fabrikant richt zich louter nog op private label

Het merk heeft twintig jaar bestaan.
Goodbite exit
Goodbite exit
Goodbite exit
Goodbite exit

Vleesvervangerproducent Schouten Europe haalt na twintig jaar haar merk GoodBite uit de supermarktschappen. GoodBite werd nooit het meest bekende merk in de categorie, wel startte het volgens de fabrikant in 1990 als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten.

related partner content for mobile comes here

Uit de schappen

Schouten richt zich al een aantal jaren steeds meer op het leveren van private label producten en zet daar nu volledig op in. In het eerste kwartaal van 2022 zullen de laatste GoodBite producten uit de schappen verdwijnen.

Commercieel directeur Arjaan van der Giessen ziet steeds meer merken op de markt verschijnen die zich als A-merk profileren. ‘Dan kun je twee dingen doen: of meegaan in het merkgeweld en grof investeren in het laden van je merk, of je specialiseren op het gebied van private label producten. Wij hebben voor dat laatste gekozen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in