Overslaan en naar de inhoud gaan

Warenhuis Harrods brengt etalages tot leven via AR

Voorbijgangers die de QR-code scannen, zien robots dansen in de etalages van het luxe warenhuis.
harrods kerst AR
© Afbeelding via Harrods
harrods kerst AR
© Afbeelding via Harrods

Het Engelse luxewarenhuis Harrods maakt zijn enorme etalages met kerstoutfits interactief door er enorme QR-codes op te plakken. Passanten die een QR-code scannen met hun smartphone, zien in hun browser-app een robot opstaan die zich in de etalage lijkt te bevinden. De robot, die een Harrods-logo draagt, doet vervolgens een houterige maar later soepele dans en neemt afscheid met een kerstmuts op. Er zijn varianten van de QR-code, die respectievelijk een rode of gouden robot op het smartphonescherm laten zien. 

related partner content for mobile comes here

AR steeds vaker gebruikt

Deze vorm van Augmented Reality (AR) is voor Harrods ontwikkeld door het bedrijf Visualise. Ontwikkelaars hebben de robots gemaakt aan de hand van 3D-animaties van bewegingstechnieken, SLAM Tracking-software en zelf aangepaste software voor de animaties. Het was een uitdaging om de robotanimaties realistisch over te laten komen op uiteenlopende typen smartphones, stelt het bedrijf in een blogpost waar meerdere websites over schrijven. 

AR wint aan populariteit in de marketingwereld. Zo noemt de populaire app Snapchat AR de nieuwe kleedkamer, prijst Marvel een nieuwe film aan met een AR-app en gebruikt Samsung AR om zijn nieuwe smartphones tot leven te brengenAdformatie publiceert tweewekelijks een overzicht met het laatste nieuws rondom AR.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in