Overslaan en naar de inhoud gaan

Meten is weten

De hoeveelheid data over consumentengedrag groeit explosief. Met die gegevens kunnen we steeds beter achterhalen wat het effect is van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wijlen reclamegoeroe David Ogilvy maakte prachtige imagocampagnes voor o.a. KLM en Rolls Royce. Maar zijn liefde lag vooral bij directresponsreclame, want daarvan valt het effect feilloos te meten. Ongetwijfeld zou Ogilvy blij zijn met de huidige ontwikkelingen op datagebied. De gegevens die beschikbaar zijn over mediaconsumptie en aankoopgedrag maken het meer dan ooit tevoren mogelijk om de effectiviteit van reclame te meten.

related partner content for mobile comes here

De metingen van de media-aandacht van consumenten zijn buitengewoon gedetailleerd. Ze kunnen gekoppeld worden aan gegevens die ontleend worden aan loyaltyprogramma’s van retailers en merkfabrikanten. Die combinatie maakt duidelijk wat de relatie is tussen communicatie en verkoop. Accountability is niet langer voorbehouden aan dm. Ook reclame kan zich verantwoorden. Ogilvy zou zich in z’n handen wrijven. Nu de rest van de reclamewereld nog.

Bron: Admap. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in